- fre 18 dec 2020, 10:55
Min v70 har börjar stöka lite på morgonen. Ibland bara ska sägas. Möjligen kopplat till regnigt och fuktigt väder.
När jag startar bilen är instrumentpanelens belysning lite nerdimmad. Jag har en spänningsmätare i bilen. Den visar då ca 11 V. Efter 10-20 sekunder tänds panelen upp igen och spänningen är 14,4 V. Som den brukar.
Det skumma är att laddningslampan inte lyser. SÅ min fråga är
Kan det vara laddningsregulatorn? Borde inte laddningslampan lysa?
Eller styr bilen när den ska ladda och hindrar det trots att laddningslampan inte lyser?
Jag har bytt laddningsregulator förut och då tror jag i och för sig inte att laddningslampan lös då heller. Däremot fick jag en varning för låg batterispänning.
Teorier?
När jag startar bilen är instrumentpanelens belysning lite nerdimmad. Jag har en spänningsmätare i bilen. Den visar då ca 11 V. Efter 10-20 sekunder tänds panelen upp igen och spänningen är 14,4 V. Som den brukar.
Det skumma är att laddningslampan inte lyser. SÅ min fråga är
Kan det vara laddningsregulatorn? Borde inte laddningslampan lysa?
Eller styr bilen när den ska ladda och hindrar det trots att laddningslampan inte lyser?
Jag har bytt laddningsregulator förut och då tror jag i och för sig inte att laddningslampan lös då heller. Däremot fick jag en varning för låg batterispänning.
Teorier?
--------------------
V70 2002 2,4
V70 2002 2,4