Georg skrev:Lugn, lugn Pettson.
Du är proffs och kan avgöra vad som är kvalitet eller inte och kan därmed göra vettiga köp på Biltema.
Däremot kan den glada amatören inte avgöra om Biltemas skruvdragar elle hylsnyckelsats eller avgassystem eller olja eller bilbatteri eller torkarblad håller kvalitet som är hyfsad.
Vittnesmålen om Biltemas produkter är en nedslående läsning och det kommer man inte runt hur mycket man än försöker.
Senaste stolpskottet var när jag köpte ett baklyse till min 945. Billigt, men passformen var så dålig att inte ens gummipackningen kunde täcka den springa som uppstod mellan packningen och karossen.
En vinterkörning med det baklyset hade förmodligen orskat en hel del fukt och salt i karossen som startat upp rosteriet.
Biltema borde ta kritiken på allvar och verkligen bli ett alternativ där man säljer kvalitet till lågt pris. Det vore en gudagod gärning för då skulle alla andra aktörer vara tvungna att följa efter, inklusive Volvo som också har svackor i sin kvalitet.
Det finns ingen anledning att försvara produkter som är undermånliga hur billiga de än är, sen må det vara Biltema eller någon annan men på den här tråden var det Biltema som får löpa gatlopp.
Jag återvänder till Biltema när kvaliteten på deras produkter är i nivå med priset. Idag är Priset fortfarande för högt för att motsvara kvaliteten.
Georg
att det finns skräp i butiker fortfarande är egentligen du själv skyldig till. Och alla som är som du..
Om ni istället för att spy galla på olika forum enbart?Ställde er i kundtjänst och gjorde detsamma så skulle det stå klart för alla inköpare att en produkt upplevs som undermålig. Men se.. så går det inte till.. Man har inte betalt så *mycket* att man *orkar* gå tillbaka med nånting alls.. och därmed vet inte inköparna vad som faktiskt är det folket vill ha. Vad gäller passform så glöm nu allt vad sånt är på alla detaljer som tillverkas idag.. glöm original och glöm pirat.. det ska ta 15 sekunder att tillverka och kostar det under 1000 spänn är det pirat och över så är det original med samma skitkvalitet om vi nu ska använda det begreppet...
Om du hade en liten liten aning om vad bolagen lägger ned tid på att ändra saker på din bil efter en sammanstötning för att få ens en originaldel att passa på den mera.. en originaldel som enligt namn och pris borde gå att lägga på plats och bara glömma.
Det klagas på att skivorna blir *skeva* på biltema..
när jag gjorde ett inlägg om att man ska köra in sina belägg och skivor så var det ett stort VA?.. Jodå.. det finns en lapp i kartongen med om det dessutom. Nån tog det som ett stort skämt..
Okunskap min bäste herre.. dödar allt. Sen må det vara kvalitet eller icke.. Det är bara en fråga om tid.
Att ha okunskap är även att då skylla på företagen som levererar delarna när dom i lätt 90%ig utsträckning är felmonterade.. Oftast är det små saker som kunden inte tänker på.. Som nu när vi talar om skivor?..
Skruven som medföljer.. den idiotdras.. den ska bara sitta fast nätt och jämt.. i annat fall blir det spänningar som kan leda till skev skiva eller sprickor om det vill sej illa.. När drog folk en skruv sist lite lugnt?.. När tänkte dom sist på att dom ens gjorde det?..
Frågan är då.. är det värst att skivorna rostar upp som volvo original med väldigt lite kol i?.. Eller Biltemas som blir *skeva*.. som jag faktiskt ALDRIG nånsin varit för på ens en kundbil?..
ja.. vilket ansvar har nu företagen med delarna? Ska dom utbilda dej med? eller ska dom sälja sakerna till den som vill göra det själv?.. ÄR det större chans att misslyckas med ett par mekonomen skivor för 2000 spänn än ett par biltema för 800?.. Nej är svaret.. men på mekonomen får kunden frågan HUR monterade du dessa? Kunden stammar och får inte lämna tillbaka dom, du kommer inte heller säga till nån att du gjort fel. På biltema ställs inga frågor och du kan lämna in dom och du kommer att basunera ut hur skit skivorna är..
slutkontentan är att biltemas stora fel är att dom inte har utbildat folk som frågar hur monteringen gått till..