Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vandraren999
Vandraren999 skrev:Tråden heter Classic 08, men alla är väl 07 :?: eller har jag missat något , för på min(som jag ännu inte hämtat? står det 07. den ät tillverkad i Aug 07
Ja jag hade missat, det fanns ju att läsa här på forumet.
Användarvisningsbild
av bafnus
Min är V70 Classic My.* 08 tillverkad aug 07

*=Modelyear

/ bafnus / :D
Användarvisningsbild
av lexus
Sådär, då har man hämtat ut sin sprillans nya Classic -08. Givetvis var det ett hack i lacken på kanten till bakluckan. Ska fixas i slutet av månaden. Överlag verkar det vara en mycket trevlig och behaglig bil. All passform verkar mycket bra tycker jag. Doften i bilen är härlig. Snygg instrumentbelysning också. Har dock inte lyckats komma på än hur man får på helljuset. Får bli en noggrann genomläsning av manualen. Gummimattorna ingick som utlovat. Däremot har de skamligt höga priser på vinterhjul så det struntade vi i just nu. Köpte dock motorvärmare och kupeuttag så det får jag försöka läsa in mig på hur det ska monteras.

:D
Användarvisningsbild
av polcirkeln
lexus skrev:Sådär, då har man hämtat ut sin sprillans nya Classic -08. Givetvis var det ett hack i lacken på kanten till bakluckan. Ska fixas i slutet av månaden....
Grattis, men lite trist att du hittade hack. Har dock inte kollat så noga på min ännu - får ta på mig läsglasögon/förstoringsglas. Bra att de tog på sig att fixa det direkt.

Och bilder på den nya bilen hamnar snart i ditt galleri?
Användarvisningsbild
av lexus
polcirkeln skrev:
lexus skrev:Sådär, då har man hämtat ut sin sprillans nya Classic -08. Givetvis var det ett hack i lacken på kanten till bakluckan. Ska fixas i slutet av månaden....
Grattis, men lite trist att du hittade hack. Har dock inte kollat så noga på min ännu - får ta på mig läsglasögon/förstoringsglas. Bra att de tog på sig att fixa det direkt.

Och bilder på den nya bilen hamnar snart i ditt galleri?
Får se om jag lägger upp någon bild. Bilen är ju ganska standard med Nodus och silver metallic. Inget som sticker ut alltså. Dock har jag förstått att de flesta bilar har någon form av fel vid leverans. Åtminstone utifrån alla de jag talat med på jobbet som köpt ny bil.
Användarvisningsbild
av polcirkeln
lexus skrev:... Dock har jag förstått att de flesta bilar har någon form av fel vid leverans. Åtminstone utifrån alla de jag talat med på jobbet som köpt ny bil.
Jo, så är det nog. Min förardörr är t ex svår att stänga, men förhoppningsvis är det en fråga om justering. Lite konstigt att de inte märkt det vid hanteringen, då det är ganska tydligt. Hittar säkert fler saker som behöver hanteras efterhand.
av Vandraren999
Så då har man hämtat bilen. Barents blå blev det, fick med både gummimattor och vinterdäck, satt även spoilerljus på den. Är väldigt nöjd med den, lite känslig styrning bara men det är väl en vanesak.
av sandberg
Nån pratade om ratten här. Märkte nu att de nvar av sämre kvalité. Blev en rispa direkt av fruns vigselring... fasiken, ångrar att jag inte valde den andra ratten :)
Användarvisningsbild
av K5054
Du får be henne att inte vända diamanten inåt... :D :D
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?