Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kingofmyname
Tjena , Äger en v70n , 2.4T , Automat från 2000

Problemet har kommit oftare och oftare i början var de ungefär en gång varannan vecka Nu är de nästan varje dag !

Problemet är att när man startar bilen går den faktiskt bra , Tills man lägger i D, Då börjar den "misstända " rycka, Och gå allmänt oroligt.

Sedan när man början åka iväg , Reagerar den väldigt underligt på gas , Ungefär som att den stryper sig till och från , Rycker etc .

Och så fortsätter den en stund , Och helt plötsligt kan den gasa iväg av sig själv , Och jag vet att den gör de , Då jag igår skulle krypa in i en rondell, Och bilen gjorde plattan i mattan ungefär .

Men när bilen kommit upp i arbetstemperatur brukar dessa symptomen avta en del , Och startar man om bilen innan detta så kan symptomen också försvinna tillfällig tills nästa start .

Får inte upp några felkoder på dator , Och inget under färd , Men jag sitter endå och funderar på slitet spjällhus ? :-(
av halvgute57
Magneti Marelli spjällen som du har är ett sorgebarn när dom blir slitna..finns många trådar i forumet.
Prova och gör rent spjället, lite jobbigt med turbo...
Atech2 i Malmö renoverar spjäll, med helt ny teknik inuti.

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk elm[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag har en AAWireless 1 som bara ligger om nå[…]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]