Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HeavyMetal
Jag älskar panorama taket men en sak stör lite då ena halvan på panorama taket inte ligger helt jämt, alltså delningen i mitten av taket då ena halvan av taket sticker upp nån mm mer än andra halvan på utsidan, knappt synbart men lite retsamt när man tittar nära.
Är det samma för er? Förvisso har jag en XC40 men det borde vara samma på alla Volvo.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
@HeavyMetal Hade samma på min XC60 men jag fick för mig att det skulle vara så av den anledningen att man inte skulle ha en kant på den bakre delen istället för att motverka stenskott men som sagt, bara en killgissning!

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

av zeke77
Kan bara säga att jag inte ångrade att jag la till panorama taket på beställningen. Det gör förarmiljön ljusare och trevligare.
av mikebike
Jag kunde ha betalat extra för att slippa glastak.
Kör man med takräcke blir det mycket vindbrus som stör.
av Anders Classic
Jag tycker det är snyggt med glastak men väljer bort det då jag vill ha så tyst bil som möjligt. Och ljud letar sig in mer via glastak. Sedan överlag så har man nog snålat med ljudisolering i dom vanliga taken. Upplever högre ljud från V60 när jag kör med takbox.
Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]

Startar ej

Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag tryck[…]