Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Ulf965 skrev:Det blir ofta problem när man lossar tändstift, lambdasond etc. som blir omväxlande väldigt varma. Det brukar gå bättre att lossa dem i varmt tillstånd precis efter man stängt av motorn. Skruva dock ej i den nya detaljen i varmt rör, då bäddar man för gängpaj.
Om du vill slippa svetsa finns här en trevlig variant https://braverktyg.se/gangning/gangrepa ... ambdasond/
Jo funderade på en sådan lösning men nu är det svetsat och karrt. Tätt fick jag det också, inget pys eller rök när jag provstartade nyss iallafall. Bara ett litet problem. Motorlampan slocknade inte på den ca 1.5 minut jag hade igång motorn. Faen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:
Ulf965 skrev:Det blir ofta problem när man lossar tändstift, lambdasond etc. som blir omväxlande väldigt varma. Det brukar gå bättre att lossa dem i varmt tillstånd precis efter man stängt av motorn. Skruva dock ej i den nya detaljen i varmt rör, då bäddar man för gängpaj.
Om du vill slippa svetsa finns här en trevlig variant https://braverktyg.se/gangning/gangrepa ... ambdasond/
Jo funderade på en sådan lösning men nu är det svetsat och karrt. Tätt fick jag det också, inget pys eller rök när jag provstartade nyss iallafall. Bara ett litet problem. Motorlampan slocknade inte på den ca 1.5 minut jag hade igång motorn. Faen.

Nuuuuu. Motorlampan slocknade när jag va ute och testade nyss.

Mission comleted. Lambdasond.

En liten bit närmare nästa bil, VOLVO.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Lucif3r skrev:Bara för att det "pyser" eller "ryker" så betyder det inte att det är 100% tätt...
Njaä. Det är det och visuellt jag kan gå på.

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]