Moderator: Moderatorer

Jimmy Svensson skrev:
kievY skrev:
Jimmy Svensson skrev:Har monterat CTEK COMFORT INDICATOR smidigt ligger bredvid vindrutetorkaren
IMG_0297.JPG
IMG_0324.JPG

Vilken Ctek laddare använder du senare? Är det inte klämmor på andra änden på laddaren, eller byter man ut den till snabbkoppling?
Hej
Ja klämmor i andra änden men en snabbkoppling typ 20 cm från klämmorna
IMG_0327.JPG
IMG_0328.JPG
Jag har en CTEK-laddare med comfort connect så man ska kunna ladda bilen smidigt, men hur sjutton drar man ut själva kontakten så den sticker ut genom t.ex. grillen? Sladden/kontakten som följde med min laddare är bara typ 15cm lång och räcker knappast för att dras från batteriet ut till grillen eller torkardiket.
Funderat på detta med besiktning, då ytterligare ett erbjudande kom idag.
Kärran ska in senast 30/4 och nu försöker stationerna ösa ut olika erbjudanden i vanlig ordning.
Bäst hittills är Bilprovningen med 200:- rabatt om jag besiktar innan 23/1. Värt det? Möjligt...
BertilS70 skrev:
Jimmy Svensson skrev:
kievY skrev:

Vilken Ctek laddare använder du senare? Är det inte klämmor på andra änden på laddaren, eller byter man ut den till snabbkoppling?
Hej
IMG_0327.JPG
IMG_0328.JPG
Jag har en CTEK-laddare med comfort connect så man ska kunna ladda bilen smidigt, men hur sjutton drar man ut själva kontakten så den sticker ut genom t.ex. grillen? Sladden/kontakten som följde med min laddare är bara typ 15cm lång och räcker knappast för att dras från batteriet ut till grillen eller torkardiket.
Nä då får man kapa och förlänga kabeln. Jag tycker det är smidigt att lägga laddaren vid vindrutetorkarna.
Jimmy Svensson skrev:
BertilS70 skrev:
Jimmy Svensson skrev: Hej
IMG_0327.JPG
IMG_0328.JPG
Nä då får man kapa och förlänga kabeln. Jag tycker det är smidigt att lägga laddaren vid vindrutetorkarna.
Ja, det hade jag också tyckt varit smidigt. Märkligt att CTEK inte skickar med en tillräckligt lång sladd, hade väl inte kostat dem många kronor extra...
Jag har bytt olja och filter "var 1500 mil" samt luft och kup'e filter. Sedan så har jag bytt motor..."var 10000 mil" och sedan så har jag kollat trycket i däcken.....och tvättat bakrutan.
fjohan82 skrev:Funderat på detta med besiktning, då ytterligare ett erbjudande kom idag.
Kärran ska in senast 30/4 och nu försöker stationerna ösa ut olika erbjudanden i vanlig ordning.
Bäst hittills är Bilprovningen med 200:- rabatt om jag besiktar innan 23/1. Värt det? Möjligt...
Ja svensk bilprovning dök upp i lådan här med idag. Min ska in senast 2021-03-31 och jag antar att det inte spelar någon roll om jag låter få det gjort i januari eller mars(?) så lika bra att spara in de kulorna då
Micce1980 skrev: mån 14 dec 2020, 21:02
fjohan82 skrev:Funderat på detta med besiktning, då ytterligare ett erbjudande kom idag.
Ja svensk bilprovning dök upp i lådan här med idag. Min ska in senast 2021-03-31 och jag antar att det inte spelar någon roll om jag låter få det gjort i januari eller mars(?) så lika bra att spara in de kulorna då
Ja, jag bokade in min Rolls-Royce den 22/1.
Vad kan gå fel en fredagseftermiddag när alla vill hem? :-)
Micce1980 skrev:
Tänk på att nästa gång den ska besiktigas är 14 månader efter denna besiktning. Så om du väntar till 31 mars så blir nästa besiktning 31 maj. Om du besiktigar 1 april (första dagen med kör förbud - du får köra närmaste väg till besikningen) så flyttas nästa besikningen fram till 30 juni!!
Så vist kan man köra in mer sällan. Så gjorde jag. :-)
Jo, det var en sak till. Var inne med bilen och fick gjort återkallelsen med bilbältet. Under tiden fick jag leverans sms om min gjorda beställning hos BBV, som jag gjorde på BF. Lång väntan på det paketet. :-)
Dessvärre skadat, ungefär hälften kvar i en av tre 5 liters dunkar. Ompackat av DHL, taffligt avtorkat och det saknades en tvätthandske. Ett följebrev låg i om att det var anmält till avsändaren. Skickat ett mail till BBV och så får vi väl se hur det löses.
Har även en annan skadad leverans från DHL där dom lyckats slå sönder en postlåda i metall. Där kommer en ny i morgon med hemleverans. Vågar man hoppas på tredje gången gillt? :mad: :mad:
Klåpare, tycker jag... :mad: :mad:

Men min ny-gamla PST var i alla fall glad att återse mig och tyckte bilen var fin. :-)
  • 1
  • 1417
  • 1418
  • 1419
  • 1420
  • 1421
  • 1912

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]