- mån 14 dec 2020, 12:15
Glapp är väl det vanligaste. Sen ska ett lager inte gå lätt, då är det utslitet. Man ska alltså inte kunna snurra till det så det frisnurrar. Det ska stanna hyfsat direkt.
Det går att byta enbart lagret på kompressorn och detsamma gäller frihjulsremskivan på generatorn.
Det går att göra på plats men är en smula trångt.
Bytte remskivan på generatorn och gjorde som så att jag lossade den och vred den där den låg så att säga.
Gällande lagret på kompressorn så finns det hela magnetkopplingar att köpa med lager och allt för runt 1000:-. Byts också på plats som sagt.
Det går att byta enbart lagret på kompressorn och detsamma gäller frihjulsremskivan på generatorn.
Det går att göra på plats men är en smula trångt.
Bytte remskivan på generatorn och gjorde som så att jag lossade den och vred den där den låg så att säga.
Gällande lagret på kompressorn så finns det hela magnetkopplingar att köpa med lager och allt för runt 1000:-. Byts också på plats som sagt.
Assumption is the mother of all f ups.
Typ men måste säga att jag vart imponerad av min, förra veckan hon sa att bilen lät konstigt vid 80 km. Muttrade tog jag en sväng med bilen och mycket riktig den morrade av ett hjullager fram 
- By Jgo