Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volge
Hur går era tankar kring att köpa bil som varit handlarens bil. Dvs provkörning, hyrbil och liknande?
av Lövet
Volge skrev:Hur går era tankar kring att köpa bil som varit handlarens bil. Dvs provkörning, hyrbil och liknande?
Nästan allt nyare begagnat i volvohandeln har den bakgrunden. Jag skulle inte oroa mig särskilt mycket. Det är inte direkt prestandabilar som slits hårt. Klart en demobil gasas lite med men de är demo bara några hundra mil oftast.
av Malmstroem
Jag har haft en före detta handlarbil, och två före detta hyrbilar.

Det har inte varit några problem med någon av dem.

Pris och skick är vad jag är mest intresserad av. Hyrbil brukar ha rätt sliten lack då de maskintvättats ofta. Det brukar bli betydligt bättre efter en polering.
av uniformerad
Volge skrev: lör 12 dec 2020, 22:42 Hur går era tankar kring att köpa bil som varit handlarens bil. Dvs provkörning, hyrbil och liknande?
Vi har köpt bil så, en demo bil med ett par hundra mil på mätaren. Nästan fullutrustad, och jämfört med att köpa en sprillans ny så var det bra mycket billigare. Det skilda över 200 kkr på en ny med samma utrustning som den vi till slut valde, och då hade vi ändå 15% rabatt på den nya.
Användarvisningsbild
av Tombee
Kör T4 uthämtad lucia 2018 (dvs my19) men har inte hunnit mer än knappt 2800 mil än.

Reflektion: älskar HUD och eljusterade stolar och de är svåra att eftermontera (drag är ju lätt).
Saknar BLIS på bilen och det känns som en brist (och eftermontering är omöjligt).
av cse
uniformerad skrev:
Volge skrev: lör 12 dec 2020, 22:42 Hur går era tankar kring att köpa bil som varit handlarens bil. Dvs provkörning, hyrbil och liknande?
Vi har köpt bil så, en demo bil med ett par hundra mil på mätaren. Nästan fullutrustad, och jämfört med att köpa en sprillans ny så var det bra mycket billigare. Det skilda över 200 kkr på en ny med samma utrustning som den vi till slut valde, och då hade vi ändå 15% rabatt på den nya.
Samma årsmodell på båda?
Användarvisningsbild
av Fjonsson
poscarjr skrev:Häng inte upp det på att dragkrok finns. Kan eftermonteras.
Även backkamera kan enkelt eftermonteras.
av uniformerad
cse skrev: mån 14 dec 2020, 10:55
uniformerad skrev:
Samma årsmodell på båda?
Ja, XC90 D5 my17
Automatlådan fast i "P"

På med tändning, av med fläkten, l[…]

TjugoFJan Bakbok fixar biffen? Skickat fr&arin[…]

Vilken bränslebox passar?

Chippet står det Timos 2/7/9 series trim chi[…]

Det mesta är helt likt, el skiljer såkl[…]