Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Sätt tiden med bilens tidur, starta värmaren manuellt via appen varje dag ( gör jag )
Användarvisningsbild
av LazerHawke
HåkanB skrev: sön 13 dec 2020, 09:46 Problemet är att inte heller det fungerar, enda gången värmaren går är när jag startat bilen
Har du aktiverat tjänsten? Åk till åf så hjälper dom dig känns ju som nåt är knas därmellan att du inte får enheterna att kommunicera
Användarvisningsbild
av LazerHawke
HåkanB skrev:Har varit till åf flera gånger. Mail och telefon till voc flera gånger. Inget dom gör hjälper, samma skit varje gång.
bekräftelse på aktiverad tjänst?
av HåkanB
Tjänsten bekräftad. Jag kan stå vid bilen, trycker på startknappen för värmaren. Då startar värmaren, går i typ 20 sekunder, sen stoppar den och felmeddelande i både app och i bilens display
Användarvisningsbild
av LazerHawke
HåkanB skrev:Tjänsten bekräftad. Jag kan stå vid bilen, trycker på startknappen för värmaren. Då startar värmaren, går i typ 20 sekunder, sen stoppar den och felmeddelande i både app och i bilens display
man får stå på sig som fan på vissa fel been there done that
av Javerhammar
HåkanB skrev: sön 13 dec 2020, 15:03 Tjänsten bekräftad. Jag kan stå vid bilen, trycker på startknappen för värmaren. Då startar värmaren, går i typ 20 sekunder, sen stoppar den och felmeddelande i både app och i bilens display
Men vilken felkod får du? Om du får upp den i bilens display känns det som att det är fel på värmare, inte VOC?
Haft VOC sedan 2014, väldigt få om ens några tillfällen som det inte fungerat.
Med nya bilen kan jag till och med fjärrstarta, säkert en trevlig funktion då sommaren kommer :)
Testat Skodas variant under 3år och som i jämförelse är helt urusel, även BMW har utmaningar med sin, likaså Mercedes.
Tycker Volvo håller fanan högt då det gäller VOC, sen finns det självklart undantag där det aldrig fungerar bra.
av HåkanB
Jag kan fjärrstarta bilen, låsa upp, blinka.
Parkeringsvärmaren fungerar. Men bara då bilen är startad. Går ej starta med appen, slår av efter 30 sekunder och felmeddelande i display typ "tillfälligt ej tillgänglig. Bilen är 9 dagar gammal.......
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Jag hoppas och tror att dem uppdaterat den här buggen men kan vara värt och testa! Om du inte har aktiverat körjorunalen så gör det.. Var någon bugg som gjorde att vissa funktioner i VoC inte fungerade om inte journalen var aktiverad. Sen kan det kan det vara värt bara för att testa och avinstallera appen och ladda ner den igen alternativt radera cachen/data.

Om inget fungerar är det väl bara att ställa bilen hos ÅF och ha en lånebil tills det att felet är åtgärdat.

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Bilen är körd 20 000 mil. Vad säg[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]

Startar ej

Det handlar inte om att bromspedalen blir stum eft[…]