Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Haggee skrev:
perhall skrev: fre 11 dec 2020, 13:56 @Geoham, Det visar ju hur
Haggee skrev:Är oxå inne på att sälja min V90 D4 AWD Inseiption 2018 med 6800 mil. Har ringt flera firmor o de flesta har gett skambud så det bara skriker om det, samtidigt förstår jag att de oxå ska tjäna sina pengar. Verkar som CC är mer attraktiv enligt säljarna
Det är ont om begagnat, inte minst med den profilen. Rätt ny, lagom mil och AWD. Kolla Riddermark Bil, Wayke, vikoperdinbil.se m fl tips här
Riddemark bjöd 275k
Rejmes 265k
Bra bil Sthlm 300k
Kamux 285

Fick höra om den var en CC så hade jag fått mera för den, fick oxå höra att det är en ”ganska tom” insceiption
Låter bra. Marknaden fungerar. För tio år sen hade du fått sämre bud.

Sen kan det säkert vara så att med en annan bil en annan dag så bjuder Riddermark eller Rejmes högst.

Klart CC är värd mer, men den kostar ju ett par tiotusingar mer som ny också
av Haggee
perhall skrev: fre 11 dec 2020, 23:23
Haggee skrev:
perhall skrev: fre 11 dec 2020, 13:56 @Geoham, Det visar ju hur
Det är ont om begagnat, inte minst med den profilen. Rätt ny, lagom mil och AWD. Kolla Riddermark Bil, Wayke, vikoperdinbil.se m fl tips här
Riddemark bjöd 275k
Rejmes 265k
Bra bil Sthlm 300k
Kamux 285

Fick höra om den var en CC så hade jag fått mera för den, fick oxå höra att det är en ”ganska tom” insceiption

Sen kan det säkert vara så att med en annan bil en annan dag så bjuder Riddermark eller Rejmes högst.

Ja jag tror jag får nöja mig med 300k. Sen har jag inte ägt bilen mer än 3 månader. Säljes pga ändrade familjeförhållanden, bilen har stått i garaget i snart 2 veckor utan att jag har använt den 🤷🏻‍♂️
av Geoham
Haggee skrev: lör 12 dec 2020, 09:29
perhall skrev: fre 11 dec 2020, 23:23
Haggee skrev:
Riddemark bjöd 275k
Rejmes 265k
Bra bil Sthlm 300k
Kamux 285

Ja jag tror jag får nöja mig med 300k. Sen har jag inte ägt bilen mer än 3 månader. Säljes pga ändrade familjeförhållanden, bilen har stått i garaget i snart 2 veckor utan att jag har använt den 🤷🏻‍♂️
Vad köpte du bilen för? Pratar vi stor förlust på dessa 3mån?
av Haggee
Gav 346k för bilen. Så det är en rejäl smäll. Men sen vet man inte om man kommer få mera för den om jag väntar till sommaren eller kanske t.o.m. mindre än 300k 🤷🏻‍♂️. Att sitta o betala för en bil man inte använder är rätt dumt oxå. Det är som det är. Bara att acceptera
Det är typ alltid en rejäl smäll att köpa bil tyvärr.

Som du säger. Pengarna rinner även om du inte använder bilen. Sälj direkt skulle jag säga! Den kan vara mer eller mindre värd senare men det vet du inte. Du vet att dock att du får 300 nu och är av med problemet.
av janm67
Haggee skrev: Fick höra om den var en CC så hade jag fått mera för den, fick oxå höra att det är en ”ganska tom” insceiption
Det är sånt bilhandlare säger... det finns inga attraktiva inbytesbilar om man ska tro en bilhandlare.
Hade det varit en CC med all utrustning hade du fått höra att "det är många CC på marknaden nu" och "extrautrustning får man inget för tyvärr". :-)
av Cokeisit

Geoham skrev: Du verkar ha gått bra betalt för den. När sålde du den? Mil? Utrustning, motor? Sålde nyss en v90cc -18 T5 för 330tkr.
Jag sålde den i juli och då hade den gått 5500 på tre år. Högt utrustad, kommer inte ihåg alla detaljer men nypris var drygt 600tkr.

Bilia bjöd 300, någon av de andra som nämnts i tråden bjöd 335. Samtidigt låg liknande ute för 420tkr i bilhallarna och jag gissar att man hade kunnat pruta ner dem till 400 och då är det skamligt att erbjuda 300.

Jag blev nöjd och köparen blev nöjd. Fast bra betalt är en definitionsfråga när man vet nypris Bild

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]

Hej, Inom 2 veckor så har 3 av 4 centrall&ar[…]