Som du säger vissa bilar gör sig lite bättre med panoramatak. Själv vågar jag nog inte ha panoramatak om man skulle volta med bilen. Skulle kännas otryggt med ett panoramatak då. Men snyggt är det, och vilken volym och vad ljust det måste vara inne i bilen. Har aldrig suttit i en Volvo med panoramatak. Risk för läckage, en sak till som skulle kunna strula (eldriften av panoramataket). Jag som nästan alltid tänker på praktiska nyttan framför skönhet skulle nog välja bort panoramatak, men hade jag pengar i fickan som låg där och brände så det sa aj så skulle jag nog slänga upp 14 laxar på ett panoramatak trots detta, men inte annars.
Är det en V60 CC med bensin eller diesel du valt, eller det kanske bara finns med diesel? Tyckte förresten jag såg nån kampanj på V60 (osäker om det var CC) på Volvos hemsida. Jag provsatt en V60 CC förra veckan men oj vad nedre delen av baksidan vaderna tog i när jag skulle sätta mig i förarsätet, vid inklivet. Kanske var nåt "stylingkit" på bilen (minns inte). Kändes så brett från yttre stolkanten till bilens ytterkant (tröskeln). Gissar "seniorer" kanske kan få lite problem sätta sig i sätet på grund av detta. Jag är inte senior än men det dröjer inte. Det var det jag tänkte på när jag satt mig i bilen.
Jag hoppas du får många trevliga och problemfria mil sen när du fått bilen levererad.
/Bo
Robbi skrev: ↑tor 10 dec 2020, 21:00
Väntar på bil och funderar i det sista på om panoramatak är värt att lägga till? Jag har tyvärr dålig erfarenhet av ett läckande tak i förrförra bilen. XC70 MY15.
Det är en V60 CC och förövrigt fullklottrad. Fusion red och då det är en robust bil tycker jag inte riktigt att taket gör sig, eller? Det är ju skitsnyggt på en V60 incription men kanske inte prio ett på cross country?
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.