Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volge
Då börjar det bli dags efter år av marinering av hustrun. Letar T4 (ev D4) från tidigast 2018. Vill ha Keyless, p-sensorer fram/bak (+ med kamera). Max 6000 mil. Helst grå/silver/denim. Drag, elbaklucka +.

Nån som har något att anmärka/kommentera på ovanstående? Tänker max 270.000 kr.
av least
Är väl bara att åka och provköra en begagnad bil från valfri återförsäljare?
Det är inte så mycket vi kan säga om en fiktiv bil.... :-)
Användarvisningsbild
av poscarjr
Häng inte upp det på att dragkrok finns. Kan eftermonteras.
av Volge
least skrev: tor 10 dec 2020, 14:11 Är väl bara att åka och provköra en begagnad bil från valfri återförsäljare?
Det är inte så mycket vi kan säga om en fiktiv bil.... :-)
Tänkte om du har några tankar kring utrustning, vanliga fel, grejer att tänka på osv (ex eftermontering av drag) ;-)
Användarvisningsbild
av Swehiort
Rekommenderar OnCall med värmare, så man kan ställa in när man vill ha en varm bil. Rattvärme är något som jag inte trodde jag behövde men när man väl har det är det toppen. Om du har iPhone skall du sikta på CarPlay integration. Beggade bilar brukar ofta vara ganska välutrustade.
av Haggee
Har en v90 D4 AWD inskription 2018. 6900 mil dock. Denim Blue Metallic om det skulle vara av intresse. Fast dragkrok, Amber skinnklädsel, all ovanstående utrustning o lite till
av Xanthopteryx
BLIS är ju helt klart att föredra! Ökar på säkerheten.
Och så HUD gillar jag ju också men det är nog svårare att hitta kan jag tänka mig.
av Volge
Xanthopteryx skrev: tor 10 dec 2020, 16:41 BLIS är ju helt klart att föredra! Ökar på säkerheten.
Och så HUD gillar jag ju också men det är nog svårare att hitta kan jag tänka mig.
👍🏻 Blis vore ett plus, hud inget av intresse!
av Volge
Hur tänker ni kring att köpa bil av handlare, som varit handlarens bil. Dvs provkörning, hyrbil och liknande?
av Volge
Swehiort skrev: tor 10 dec 2020, 15:29 Rekommenderar OnCall med värmare, så man kan ställa in när man vill ha en varm bil. Rattvärme är något som jag inte trodde jag behövde men när man väl har det är det toppen. Om du har iPhone skall du sikta på CarPlay integration. Beggade bilar brukar ofta vara ganska välutrustade.
Tack. Androidägare har samma behov?

Det mesta är helt likt, el skiljer såkl[…]

Kostnad kamremsbyte

Cirka 11 000 kr på Bilia, 2025, för en […]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Det brukar underlätta om man slackar vajrarna[…]

V60 CC svart list runt hjulhus

När jag kikar på bilder ser det ut som […]