Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Riddermark? Jag tror Netbil också via Waykes säljfunktion. Skulle inte sälja den själv. Det är brist på begagnat och du får nog bra betalt.
Viköperdinbil.se har dåligt rykte men vet flera som fått bra där. ,de behöver också bilar, men kanske är mer för billigare
kolla med 5 ställern är ju värt några telefonsamtal - kanske får du 25 000 mer
Kan starkt rekommendera Kamux, sålde vår Polo där till ett avsevärt bra pris! Knappade in reg nr och mina kontaktuppgifter via deras hemsida, 2 timmar senare var bilen såld och dem tog emot den utan att ens göra en "besiktning" utav den.

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

av Lövet
Har en släkting som jobbar på Kamux och kan bekräfta att såvida man inte ljugit grovt om skick eller utrustning (typ vinterdäck saknas) så kommer de betala vad de sagt på förhand. Det är inte som VKDB som ljuger rakt ut online och alltid bjuder 20% lägre i hallen.
Användarvisningsbild
av leiwi
Lövet skrev:
speedbrake89 skrev:Hur har ni gjort rent praktiskt med betalningen när ni sålt via Blocket?
Swish vanligen. Vilket blir ett stort problem vid dyrare bilar. Köparen har fått föra över till kompisar som sen swishat osv. Banköveröfring har jag gjort när vi har samma bank.
Köparen kontaktar sin bank dom ändrar då så att det går att betala ett högre belopp på den dagen man begär
Har sålt dyrare än detta exempel med swish
av Lövet
leiwi skrev:
Lövet skrev:
speedbrake89 skrev:Hur har ni gjort rent praktiskt med betalningen när ni sålt via Blocket?
Swish vanligen. Vilket blir ett stort problem vid dyrare bilar. Köparen har fått föra över till kompisar som sen swishat osv. Banköveröfring har jag gjort när vi har samma bank.
Köparen kontaktar sin bank dom ändrar då så att det går att betala ett högre belopp på den dagen man begär
Har sålt dyrare än detta exempel med swish
150k är max hur du än gör
av Keiser
Var spekulant på en ca 1 år gammal CC från privatperson när jag letade bil som då låg på blocket, den hann säljas till någon annan. Den låg ut till ett bra pris utan att vara uppseendeväckande lågt och säkerligen högre än inbytespris så jag skulle inte ge upp blocket.
Jag sålde själv till Cardrop för ungefär ett år sedan, det var relativt smidigt och fick bra betalt.

Pappa sålde precis en V40 via Blocket, var en bilhandlare som ringde och köpte den osedd.
Pengarna sattes in nästa dag, och bilen hämtas senare.

Så döm inte ut blocket heller.
Användarvisningsbild
av paso
Jag använde mig av Cardrop för att sälja av V90 CC i augusti när jag bytte till BMW och det funkade perfekt.
Fick bud som var 35 över Bilia och det tog en mindre än en vecka från första kontakt till pengar på kontot.
av Lövet
paso skrev:Jag använde mig av Cardrop för att sälja av V90 CC i augusti när jag bytte till BMW och det funkade perfekt.
Fick bud som var 35 över Bilia och det tog en mindre än en vecka från första kontakt till pengar på kontot.
Auktionerar de ut bilen till andra handlare eller vilka vänder de sig mot?

Hej! Tänkte lägga ut en intressekoll p&a[…]

B30a i en 740?

Fast den såldes väl aldrig här? De[…]

Automatlådan fast i "P"

Kolla kontakten på bromspedalen.

98 oktan - er også skånsom mot drivsto[…]