Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av speedbrake89
Hej
Har en V90 CC Advanced II SE, med skinnpaket, teknikpaket som gått ca 2100 mil. Årsmodell 2020, så nybilsgarantin gäller till nästa höst.

Nu har jag bytt jobb och kommer få en ny V90 T8 som förmånsbil, så funderar lite på hur man säljer V90 CCn på bästa sätt.

Är blocket ett alternativ? Någon här som har tips på bra handlare i Stockholmstrakten? Bilen är köpt hos Upplands motor, är det ett alternativ, eller Bilia? Någon som har sålt en så pass ny bil nyligen och har lite tips?
Vet du var din V90 T8 beställts? Jag hade pratat med den återförsäljaren, helst innan beställningen görs...

Jag hade övervägt att sälja via KVD -- om jag inte bara hade tagit enklaste lösningen med återförsäljaren enligt ovan. Upplands motor borde också vara villiga att köpa tillbaka den. Hur mycket de betalar är en annan sak.

Allting går att sälja på Blocket. Personligen tycker jag det blir lite för mycket "sista-priset-kompisar" för att gärna sälja där. Enkelheten med alternativen ovan gör att jag oftast väljer något av dem -- även om jag i teorin kan få mer betalt på något annat sätt.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Jag har sålt bil m nybilsgaranti till Kamux, de betalade så pass bra att jag inte tyckte det var värt att dra ut längre på det med privatköp, bank osv
av Lövet
speedbrake89 skrev:Hej
Har en V90 CC Advanced II SE, med skinnpaket, teknikpaket som gått ca 2100 mil. Årsmodell 2020, så nybilsgarantin gäller till nästa höst.

Nu har jag bytt jobb och kommer få en ny V90 T8 som förmånsbil, så funderar lite på hur man säljer V90 CCn på bästa sätt.

Är blocket ett alternativ? Någon här som har tips på bra handlare i Stockholmstrakten? Bilen är köpt hos Upplands motor, är det ett alternativ, eller Bilia? Någon som har sålt en så pass ny bil nyligen och har lite tips?
Blocket är meningslöst, det är nästan ingen som har 350.000kr i kontanter till bilköp. KVD får man väldigt bra betalt på för tillfället men har nackdelen att du inte vet hur mycket förrän 3-4 veckor efter du lämnat in bilen. Kamux och Riddermark kan betala överraskande bra.
av Cokeisit
Jag sålde en V90 CC 18 på blocket för 360.000. Det gick smidigt och tog ca 2 veckor. Ju högre pris desto färre oseriösa köpare att förhandla med. KVD, kamux, m.fl gav dåliga bud men sämst bud gav Bilia som sålde den nya.

Skickat från min XQ-AS52 via Tapatalk

av Lövet
morfarginko skrev:Har du kollat med cardrop? Har själv liknande funderingar på min bil och de el kvd känns som bästa alternativet
Vad är cardrop? Det gäller ju att bolaget har lite avtryck på marknaden för att de ska kunna sälja något...
Tack för svar, ska börja höra mig för med Camux, KVD osv då.
Tyvärr är "nya" bilen redan uttagen, så kan inte deala med försäljaren av den.
Hur har ni gjort rent praktiskt med betalningen när ni sålt via Blocket?
av Lövet
speedbrake89 skrev:Hur har ni gjort rent praktiskt med betalningen när ni sålt via Blocket?
Swish vanligen. Vilket blir ett stort problem vid dyrare bilar. Köparen har fått föra över till kompisar som sen swishat osv. Banköveröfring har jag gjort när vi har samma bank.
av Cokeisit

speedbrake89 skrev: Hur har ni gjort rent praktiskt med betalningen när ni sålt via Blocket?
Köparen gjorde överföring på sitt bankkontor tillsammans med mig (vi hade olika banker). Jag kontrollerade mitt kontonummer och banktjänstemannen gav mig skriftlig bekräftelse på överföringen. Lite nervös var man iofs innan pengarna dök upp efter en dag Bild
Automatlådan fast i "P"

På med tändning, av med fläkten, l[…]

TjugoFJan Bakbok fixar biffen? Skickat fr&arin[…]

Vilken bränslebox passar?

Chippet står det Timos 2/7/9 series trim chi[…]

Det mesta är helt likt, el skiljer såkl[…]