Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ungefär vid den tidpunkten den är betald lär det väl vara dags för en dyr totalrenovering..? :oops:
Lucif3r skrev:
apersson850 skrev:Det påstås att avgiften på Öresundsbron ska försvinna när bron väl är betald.
ursäkta men... AHAHAHAHAHAHA.... Det tror jag inte på för 5 öre :-D
Det är sant att det sagts så. Men om det verkligen händer, det håller jag med om att man kan tvivla på. Rätt starkt.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Oupps, apropå Motalabron..
Är det verkligen normal att man ser mängder med sprickor i betongen på bropelarna på en blott 9 år gammal bro?
Sprickorna är visserligen hårfina men de är hundratals.. :-/ Hur vet man om det ytsprickor eller om de går på djupet?
Har fukt väl börjat krypa in genom kapillärverkan så antar jag att frostsprängning kommer att sätta fart? Antar att garantin redan är slut :-D
Någon här som kan betongkonstruktioner?
Motalabron_3.jpg
Motalabron_3.jpg (786.38 KiB) Visad 384 gånger
Motalabron_1.jpg
Motalabron_1.jpg (504.31 KiB) Visad 384 gånger
Motalabron_2.jpg
Motalabron_2.jpg (524.33 KiB) Visad 384 gånger
Sprickorna gör att vatten tar sig in till armeringen som korroderar och spränger betongen.

Ölandsbron behövde völ renoveras efter 10 år

Kupolen på Pantheon i Rom gjöts år 126 eKr av Romarna och står än idag,

Det finns kvalitetsskillnader
Micce1980 skrev:De lär ju skicka ut en hel del brev och antar således att de har avtal med strålfors/postnord och har bra rabatter på sina utskick. Allt skrivs ut automatiskt och ingen fysisk person hanterar det förrens brevbäraren tar i det. Sen vore väl det smidigaste om man idag kunde betala via sms/app och gör man ej så skickas det då ut ett fysiskt brev
Portot är väl inget som rabatteras ens för företag? Sen finansieras väl transportstyrelsen av skattepengar. Så i slutändan är det ju ändå svenska folket som betalar hanteringskostnaden för den fakturan på 5:- som skickas ut... Också gnäller folk på höga skatter när man inte förvaltar dem väl själva utan hela tiden ska "jävlas"...
Smäller höger fram

Är fjäderbenslagringen monterad rät[…]

Fixa en stegmuff från 3" katten bara? […]

startsperre

Du måste se på initial state eller del[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Hej! Tack för snabbt svar. Har en lödsta[…]