- tor 18 okt 2007, 00:21
#141581
Hej
En kompis har köpt sig en kanonfin V70 D5 -03 med eftermonterat xenonljus (endast halvljuset). Jag har inte hunnit kika på den ännu, men enligt honom så är konverteringen gjord av Volvo enligt "konstens alla regler". Nu har båda lamporna slocknat och han upplevde det som om båda lamporna svartnade samtidigt. Säkringarna är hela.
Det snack om reaktorer och shuntar och annat som förekommer här förstår jag inte ett dyft av, min 142 -73 har klotlampor...
Jag är inte tappad bakom en vagn vad gäller bilrep, men Xenonljus har jag aldrig fått tillfälle att pilla med.
Var börjar jag felsöka?
I morgon skall jag byta spindelleder (båda) på en V70 2,5t -02. Jag bytte en av dem i fjol och bilen har rullat ca 2000 mil på ett år. Ägarinnan har iofs tung gasfot, men nog tycker man att de skall hålla längre???
Den jag bytte var inte"made in China" och jag hade inte sönder gummidamasken vid monteringen. Mysko.
Tacksam för svar, har grym respekt för 22.000 volt! :shock:
//Fredrik
En kompis har köpt sig en kanonfin V70 D5 -03 med eftermonterat xenonljus (endast halvljuset). Jag har inte hunnit kika på den ännu, men enligt honom så är konverteringen gjord av Volvo enligt "konstens alla regler". Nu har båda lamporna slocknat och han upplevde det som om båda lamporna svartnade samtidigt. Säkringarna är hela.
Det snack om reaktorer och shuntar och annat som förekommer här förstår jag inte ett dyft av, min 142 -73 har klotlampor...
Jag är inte tappad bakom en vagn vad gäller bilrep, men Xenonljus har jag aldrig fått tillfälle att pilla med.
Var börjar jag felsöka?
I morgon skall jag byta spindelleder (båda) på en V70 2,5t -02. Jag bytte en av dem i fjol och bilen har rullat ca 2000 mil på ett år. Ägarinnan har iofs tung gasfot, men nog tycker man att de skall hålla längre???
Den jag bytte var inte"made in China" och jag hade inte sönder gummidamasken vid monteringen. Mysko.
Tacksam för svar, har grym respekt för 22.000 volt! :shock:
//Fredrik