Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas 80 skrev:Fast är det inte 2 olika inställningar man gör på ratten?

För adaptiv farthållare ändrar du avståndet när den är aktiv eller i standby.

Om du stänger av farthållaren helt så kan du justera avståndsvarningen separat med samma rattknappar.

Inställningarna i centerstacken är för när kollisionsvarningen kommer, och inte avståndsvarning.
Hej
Provade men ställer jag den i närmaste läge utan farthållare så blir inställning i närmaste läge när jag startar farthållaren
Så det verkar inte vara två olika inställningar eller så förstod jag inte hur du menade

Och ja jag menade orange ljus avståndsvarning fast jag skrev rött. Har lite svårt med nyanser :)

Skickat från min iPad med Tapatalk
Aha. Ja, men då hänger nog de inställningarna ihop. Någon logik är det ju i det, för vill man åka närmare med adaptiv farthållare vill man kanske även åka närmare när man gasar själv.
aeer skrev: Hej
Provade men ställer jag den i närmaste läge utan farthållare så blir inställning i närmaste läge när jag startar farthållaren
Så det verkar inte vara två olika inställningar eller så förstod jag inte hur du menade

Och ja jag menade orange ljus avståndsvarning fast jag skrev rött. Har lite svårt med nyanser :)

Skickat från min iPad med Tapatalk
Jo du förstod hur jag menade, synd det inte fungerade.
Kan vara det skiljer mellan modellerna hur det hänger ihop med varandra.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]