Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Är toleranser inom rätt område, behövs inte detta då honans fodret.
Men ram och vevlager behöver bytas om man lossar dessa.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Användarvisningsbild
av pb81
Cotag skrev: mån 30 nov 2020, 17:56
pb81 skrev: mån 30 nov 2020, 13:46 Tycker det verkar konstigt ändå, för det är ju många som faktiskt fått sina motorer bytta av Volvo. Lite lotto det där.
Vill du hänvisa till någon tråd där det är solklart att Volvo betalt motorbyte pga oljekonsumtion?
Följt en hel del trådar och kan inte påminna mig om någon.

Brukar istället vara ett genomgående tema att man vill att garantiställare, försäkringsbolag och enskilda bilägare ska ta smällen på usla konstruktioner.
Nädu, jag får nog ta tillbaka det uttalandet. Sökte en del här nu och många skriver ju inte vad de fått betala, så jag har nog antagit att volvo stått för notan då.
av HansGöran
Nu har jag fått klart för mig att Volvo inte ersätter något för hög oljeförbrukning. Man får ta det på försäkringen. I första hand renovering (byte av kolvar om det är orsaken).
Användarvisningsbild
av pb81
Hur är tankegången att man skall renovera motorn istället för att byta mot nyare när det gäller garanti på jobbet? Vad säger att den renoverade motorn inte börja fela igen efter en tid?
Användarvisningsbild
av Cotag
I försäkringar och garantier brukar det väl stå ungefär att "åtgärdas till skick direkt före skada"
Något så simpelt som exempelvis ny kamrem tror jag inte man kan kräva.
av monza
HansGöran skrev:Har garantin gått ut är det försäkringen som går in i första hand. Bil nyare än tre år kan Volvo ersätta på nån garanti beroende på vad det är.
Hur länge har du haft bilen? Med tanke på vad du skriver om utgången försäkringen så kanske vårt ärende skiljer sig redan från början: Jag köpte bilen från bilfirma i januari o reklamerade oljeförbrukningen i mars.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15
Internet I bilen

Hej jag har en v60 t5 2019 med simkort i bilen men[…]

Tycker den fälgen ser riktigt bra ut! Dock sv[…]

Tomgång och vevhusventilation

@Daniel78 , Ja jag har rengjort tomgångsm[…]