Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu googlat mig sönder utan att hitta det jag söker. Vet inte ens vad det heter, men det är gallret som är under nummerplåten, mitt emellan dimljusen. Tanken är att jag vill fälla in en led-ramp där, men vill plocka bort originalgallret och sätta ett annat som jag sågar ur precis lagom för att rampen ska gå att fälla in. Har detta galler något speciellt namn? Någon som vet var det kan köpas? Behöver ej vara original. Har sett att det finns lite olika modeller, min har som "randigt" medan andra har mer som bikakemönster. Spelar ingen större roll vilken typ det är, för större delen kommer ändå upptas av led-rampen. Kan tänka mig att det bikakemönstrade är enklare att få till en mer skräddarsydd ursågning ur.

Har en D2 från 2013 (men 2014 årsmodell). I biluppgifterna står det V70III (inte V70II alltså), så kanske är i fel forumdel, men tänkte att II/III ändå är årsmodellbundet?
irrbloss skrev: fre 27 nov 2020, 09:29 Har nu googlat mig sönder utan att hitta det jag söker. Vet inte ens vad det heter, men det är gallret som är under nummerplåten, mitt emellan dimljusen. Tanken är att jag vill fälla in en led-ramp där, men vill plocka bort originalgallret och sätta ett annat som jag sågar ur precis lagom för att rampen ska gå att fälla in. Har detta galler något speciellt namn? Någon som vet var det kan köpas? Behöver ej vara original. Har sett att det finns lite olika modeller, min har som "randigt" medan andra har mer som bikakemönster. Spelar ingen större roll vilken typ det är, för större delen kommer ändå upptas av led-rampen. Kan tänka mig att det bikakemönstrade är enklare att få till en mer skräddarsydd ursågning ur.

Har en D2 från 2013 (men 2014 årsmodell). I biluppgifterna står det V70III (inte V70II alltså), så kanske är i fel forumdel, men tänkte att II/III ändå är årsmodellbundet?
175966121-origpic-908347.png
175966121-origpic-908347.png (319.26 KiB) Visad 769 gånger
Denna plastdel eller den föregående modell?
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
Verkar inte finnas någon där nu men skulle tro på bildelsbasen under V70 14-16 - Frontdetaljer - Grill / Galler
Där fanns det iaf att hitta till en V60 jag köpte till :)
irrbloss skrev: fre 27 nov 2020, 12:06 Den kom faktiskt så när den var ny, direkt från fabrik :).
Det låter väldigt intressant.
Har du en bild att visa?
Jag har bara sett svart och svarta med kromlister, typ som denna: https://www.bytbil.com/vastra-gotalands ... fullscreen

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]

Bakljus XC 60 -18

Det blir byte genom försäkringen av bakl[…]