Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av smygaren
Jag menar vinkeln att sätta kupeuttaget på inne i kupen. (den vinkeln som jag inte har)
Är det direkt innanför dörren till höger som det är tänkt att sitta??

Smygaren
Användarvisningsbild
av #27
Ja den ska sitta till höger innanför dörren och den bör du ha för det ligger lite kablar där men du kan motera kontakten någon annanstans också..
Användarvisningsbild
av Karlssson
lexus skrev:
Martin_J.N skrev:Jag satte uttaget fram under vänster lampan. Precis som det sättes orginal.
Du menar på själva kofångaren i ett litet fack som monteras på sidan. På 05 och senare ska man sätta kontakten på ovansidan av kofångaren och det ser ju rätt konstigt ut. En del har därför satt den framtill på kofångaren. Vi har dock inte fått bilen än men jag har för avsikt att montera motorvärmare innan vintern.

Hej!
Om jag nu skall montera en motorvärmare på min 03:a och beställer grejerna på volvo så får jag väl en med kontakten på midjelisten?!?! Eller får man en sådan där den sitter under vänsterframljus som på 06:or och nyare?!?
Tycker inte det ser så snyggt ut precis.

Mvh Karlssson
Användarvisningsbild
av lexus
Ingen som kan tala om varför Volvo har ändrat? De måste ju ha placerat något annat innanför kofångaren där kontakten gick igenom på tidigare modeller. Eller har listen blivit tunnare? Annars borde man ju kunna montera kontakten som tidigare i en kopp?
av Göran G
Defa och calix har smarta klockor för att starta motorvärmaren på rätt tid innan avfärd.
Är det någon här som vet om Volvo har något liknande till sin sats.
Om ej vet någon om det är defa eller calix Volvo använder?
Har en V70 -07 Bifuel med orginalsats monterad.
Användarvisningsbild
av smygaren
Hejsan!

Hur många kablar ska man ha för montering av motor och kupe uttag??
Jag har:
*1st anslutningskabel som man matar värmaren med
*1st kabel som intaget sitter på ca 1,8m lång.
*1st kabel med bara hona och hane ca 1,8m lång.
*1st kabel med bara hona och hane fast bara ca 0,5m lång.

Vad ska man ha den korta till??
Kan man ha en lång till splittern från uttaget inne i kupen??

Lägger man kabeln inne i kupen bakom mattorna bara??

Finns det någon svensk monteringasanvisning på nätet på detta (vet att den finns på engelska)??

Smygaren.
av chabby
Vad kostar en orginal motorvärmare?
Användarvisningsbild
av Martin_J.N
Orginal Motorvärmare som man fäster på blocket och som uttaget sitter på midjelisten vänster fram i en kopp till min 2004 V70 kostade på Bilia Malmö 1700 kr.
Vill du ha med kupevärmare kittet i boxen får du lägga till en femhundring.
av chabby
är det bra flås i volvos kupévärmare? hur svåårt är det att montera kitet? //Peter
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]

start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]