Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Andreas12 skrev: sön 22 nov 2020, 14:55 Ang missljudet så slit av remmen o känn på alla hjul , troligen glappar det någonstans.
Stäng av ac o se om det tystnar.
Ganska vågligt att inse att hjulen glappar o jag vet inte varför ...men bestämmer mig för att köra hem??
Förstår det oxå som att du inte skruvar själv utan lämnar iväg det? Varför inte göra det direkt än o få miljoner tips här som en mek med all säkerhet kan kolla snabbt till dig?
Om du inte har något vettigt att säga så HÅLL KÄFTEN Andreas12 :ninja:
Anette62 skrev:
Andreas12 skrev: sön 22 nov 2020, 14:55 Ang missljudet så slit av remmen o känn på alla hjul , troligen glappar det någonstans.
Ganska vågligt att inse att hjulen glappar o jag vet inte varför ...men bestämmer mig för att köra hem??
Förstår det oxå som att du inte skruvar själv utan lämnar iväg det? Varför inte göra det direkt än o få miljoner tips här som en mek med all säkerhet kan kolla snabbt till dig?
Det var väl ett trevligt svar av någon som tydligen inte har IQ för bättre svar..
Jag gav dig tips på vad som kunde vara fel. Men då man oxå bör inse att man kanske inte är jättesmart o köra på det sättet med bristande kunskap..men håller nog med Hemglass..klara det själv surkärring :mad:
Andreas12 skrev:
Anette62 skrev:
Det var väl ett trevligt svar av någon som tydligen inte har IQ för bättre svar..
Jag gav dig tips på vad som kunde vara fel. Men då man oxå bör inse att man kanske inte är jättesmart o köra på det sättet med bristande kunskap..men håller nog med Hemglass..klara det själv surkärring :mad:
Bild tråkigt när man vill hjälpa till och folk skriker åt mig..
Det är första gången någon inte behandlat mig med respekt under de 14 åren jag varit här, så bra med en påminnelse om lite etik och moralBild

Skickat från min moto g(7) power via Tapatalk

Troligen har MickeM som vanligt allt pekat på felorsaken, generatorns frihjul.
Säkerställas med att ta bort aggregatremmen, och kolla om generatorns remskiva låser åt ett håll, och slirar åt det andra.

Medan remmen är borta, i förebyggande underhåll, så kollar man också AC-kompressorns remskiva (skorrande lager) , samma med remspännaren och mellanhjulet.
Det skadar heller inte att kolla svängningsdämparen. (vevaxelns remskiva, kan separera)
Andreas12 skrev: sön 22 nov 2020, 19:51
jiha1968 skrev: sön 22 nov 2020, 19:21 Andreas12 och Anette62 får läsa här nu: viewtopic.php?f=53&t=2#p2
Absolut...men får vara lite gräns på vad man ska svälja utan att få svara tillbaka.
Men visst kanske lite onödigt från min sida .
Och jag får be Andreas12 om ursäkt. Jag hade fått ett svar av hemglass att han visste vad felet var, men han talade inte om vad. Det blev jag lite irriterad på. Sen skrev du Andreas12 att jag skulle SLITA AV remmen, vilket för mig låter som att man bara rycker bort den, och sen skrev du att jag skulle kolla alla HJULEN, där jag då Trodde att du menade dom 4 som bilen rullar på. Och så tyckte du att jag var dum som körde hem, det var ca 800 meter jag hade att köra så jag tyckte det var onödigt att ringa efter bärgare. Peace?

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]