Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Som rubriken lyder, så har min gamla v70 fått en SRS-lampa på instrumentpanelen.
Årsmodell-99.
Jag har en iCarsoft-läsare modell i906, men den verkar INTE kunna släcka den lampan. Den säger att det är kod 133, "Sidebag driverside resistance too high."
Jag kopplade bort batteriet och tog ur förarstolen, så nu är bilen ute och stolen i garaget. Nu har jag satt ett motstånd på 2,2 ohm i airbagkontakten som kommer från golvet. Detta för att simulera en airbag. Skillnaden vid scanning efter det jämfört med innan är noll och ingen, och jag kan inte radera lampan.
Jag är ytterst medveten om att absolut inte försöka mäta airbagen i stolen.
Vad skall jag göra nu?
Tips i stil med "köp en v90" eller liknande känns meningslösa. Jag vill ha hjälp med denna bil och just detta problem.
Tack!
Jag hade ett återkommande fel på frugans Passat. Lampan började lysa ungefär i mars månad varje vår. Felkodsläsaren visade "kortslutning i givaren till passagerarstolen. Det visade sig vara vatten (eller fukt) i kontaktstycket till givaren. Efter nögor år så tröttnade jag på att skruva ut passagerarstolen (jä--ns jobb) och skar hål l nattan så jag kom in och spraya med slangen till WD40 flaskan precis vid kontakrstycket. Det räckte till nästa mars..... :-D för något år sedan tog jag tryckluft och blåste rent från löv och "annat bös" i hörnena och vid luftintaget. Där var mycket, och efter det har det funkat utan felkod i mars i flera år nu

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]