- sön 22 nov 2020, 01:44
#1414061
El med räckviddsförlängare behöver inte så stort batteri, men det gäller att sälja in konceptet bra, annars kommer snart någon att gnälla på räckvidden innan REX hoppar in.
Bra tankar och intressant artikel.
Har nu och då hört rätt smarta männiksor raljera över fullhybrider/elhybrider. Men allt beror ju på tillämpningen. Kör man taxi i Barcelona eller NY har man knappt nytta alls av att kunna ladda bilen, däremot blir den mycket tyngre samt törstigare...
Xanthopteryx skrev:Du missar att man tar bort flera hundra kilo batterier.Jo, det fattade jag... lite det jag är inne på när jag skriver att vi kräver allt längre räckvidd på PHEV = tyngre, dyrare, törstigare, vilket kanske gör att den förlängda räckvidden i slutändan kostar mer än den ger totalekonomiskt.
El med räckviddsförlängare behöver inte så stort batteri, men det gäller att sälja in konceptet bra, annars kommer snart någon att gnälla på räckvidden innan REX hoppar in.
Bra tankar och intressant artikel.
Har nu och då hört rätt smarta männiksor raljera över fullhybrider/elhybrider. Men allt beror ju på tillämpningen. Kör man taxi i Barcelona eller NY har man knappt nytta alls av att kunna ladda bilen, däremot blir den mycket tyngre samt törstigare...
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24