Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jool90
Tjena!

Ska försöka fatta mig kort men behöver höra andras åsikter på detta.

Hursomhelst har jag en 2014 D4 v70 business momentum som precis ska slå om till 17.000 mil, framhjulsdriven med 8 växlad automat som jag var intresserad att byta in mot en 2018 v90 och lämnade därför bilen för en värdering hos bilbolaget och de kunde genast konstatera att jag behövde nya bromsklossar runt om, en ny grenrörspackning som tydligen ska kosta 12.000 kr att byta (?!) Och en uppsättning vinterdäck.

Bytesvärdet kom därför in på 88.000kr vilket jag tyckte kändes väldigt... väldigt lågt men är jag helt ute och cyklar i detta? Fattar givetvis att det inte är en ny bil och att dom inte heller vill gå back på affären men bilhandlaren en kilometer bort bjöd 120.000 i inbyte.. så bomba med era tankar och åsikter 😊
Användarvisningsbild
av apersson850
Vad du får i inbyte spelar ingen roll. Det intressanta är vad du får betala i mellanpris. Det är inget problem att bjuda 30000 extra om den andra bilen är lika mycket dyrare.
av Jool90
Du får ursäkta min tröghet här men om de inte rubbar priset på v90in och erbjuder mig 88 för min.. mellanskillnaden blir en bit över 160.. så det tar jag som ett riktigt skambud?
av berrabus
Jool90 skrev:Du får ursäkta min tröghet här men om de inte rubbar priset på v90in och erbjuder mig 88 för min.. mellanskillnaden blir en bit över 160.. så det tar jag som ett riktigt skambud?
Inte lätt att säga då vi inte vet vad är för V90, vilken utrustning, mil, skick...

Vi vet inte heller vad det är byte det gäller på firman som erbjuder 120k.

Enligt tidigare inlägg behöver vi veta mer om resp V90 om man skall kunna jämföra de olika buden

Gäller det tex den här bilen https://www.blocket.se/annons/stockholm ... g/92928923 är en bit över 160k ganska naturligt
Användarvisningsbild
av Nexus
Vadå ingår det nya vinterdäck på V90in?
Man brukar ju få betala extra för vinterdäck så varför ska de automatiskt medfölja din bil?
Klossar kan du ju anlita någon liten verkstad byta för kaffepengar.

Testa sälj den till riddermark eller liknande och köp sen v90 utan inbyte så kan de säkert rubba priset lite på den.
av Jool90
Nexus skrev: tor 19 nov 2020, 20:00 Vadå ingår det nya vinterdäck på V90in?
Man brukar ju få betala extra för vinterdäck så varför ska de automatiskt medfölja din bil?
Klossar kan du ju anlita någon liten verkstad byta för kaffepengar.

Testa sälj den till riddermark eller liknande och köp sen v90 utan inbyte så kan de säkert rubba priset lite på den.
Hamnar nog i den situationen, frågade rent köp på bilen jag tittat på och de kunde pruta 5000 kr så kommer ta mina pengar (och bil) någon annanstans
av Jool90
berrabus skrev: tor 19 nov 2020, 19:55
Jool90 skrev:Du får ursäkta min tröghet här men om de inte rubbar priset på v90in och erbjuder mig 88 för min.. mellanskillnaden blir en bit över 160.. så det tar jag som ett riktigt skambud?
Inte lätt att säga då vi inte vet vad är för V90, vilken utrustning, mil, skick...

Vi vet inte heller vad det är byte det gäller på firman som erbjuder 120k.

Enligt tidigare inlägg behöver vi veta mer om resp V90 om man skall kunna jämföra de olika buden

Gäller det tex den här bilen https://www.blocket.se/annons/stockholm ... g/92928923 är en bit över 160k ganska naturligt
Det är en 2018 v90 D3 automat, business momentum. Framhjulsdriven som gått 8000 mil skick som förväntat på de milen :)
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]