- tor 12 nov 2020, 12:12
Min AC-kompressor har gett upp och bilen har fortfarande begagnatgaranti så den kommer bytas kostnadsfritt för mig. Nu är tanken att de skall installera en begagnad kompressor från skroten med B-garanti. Dvs jag har garanti på kompressorn under 12 mån. Skulle den gå sönder så får jag betala verkstaden för installation av en ny.
Nu till frågan, vad hade ni gjort? Installera en bättre begagnad kompressor eller alternativt lägga pengar i mellan för att få en helt ny kompressor med garanti. Nu vet jag inte om handlaren går med på detta men jag kan inte komma på en anledning till att det inte skulle gå bra. Känns som att det är lite lotto med en begagnad kompressor.
Nu till frågan, vad hade ni gjort? Installera en bättre begagnad kompressor eller alternativt lägga pengar i mellan för att få en helt ny kompressor med garanti. Nu vet jag inte om handlaren går med på detta men jag kan inte komma på en anledning till att det inte skulle gå bra. Känns som att det är lite lotto med en begagnad kompressor.
Senast redigerad av 1 pb81, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo V70 D4 2.0 Momentum Dynamic Edition MY13 (manuell)
- By Kenneths