Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
intressant diskution om inkörning av nya bilar :wink: men vi får hoppas han får tilbaka sin NYA bil så fort det går. Man köper ju inte en NY bil för att åka hyrbil då den nya står på verkstan :x
Ingen trevlig start på nybilsägandet. :cry:
av sandberg
Bilen klar!!!

Fick ett förvånaden samtal där de sa att bilen var klar. De sa nåt istil med att kontakterna till spjällhuset var dåliga. Det säger man absolut ingenting, men skönt är det i alla fall. Ska hämta bilen i eftermiddag, får väl testa lite mer då... blir en kick-down på en gång vill jag lova :D
Användarvisningsbild
av Brainy
Låt motorn bli varm innan bara ;)

Skönt att det löste sig så enkelt!

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Jag har läst igenom min instruktionsbok efter just detta med inkörning och kan inte hitta något om det i den, om så ändå är fallet så kan ni skriva in vilken sida det stod på.
Användarvisningsbild
av greeeken
sandberg skrev:Bilen klar!!!

Fick ett förvånaden samtal där de sa att bilen var klar. De sa nåt istil med att kontakterna till spjällhuset var dåliga. Det säger man absolut ingenting, men skönt är det i alla fall. Ska hämta bilen i eftermiddag, får väl testa lite mer då... blir en kick-down på en gång vill jag lova :D

Är det inte lite dåligt på en ny bil?
Bra att det löste sig.
Hur gick de me hyrbilen? Betalade du för den då?
av Vandraren999
Jag tror att det bara är en vakumslang som lossnat, alltså inget större problem. och inget med inkörning eller dylikt.
av sandberg
Hämtade bilen imorse och det verkade vara fixat. Positivt är att de själva provkört bilen i hela 5 mil.

Behövde inte betala en krona för hyrbilen. men jag tror just 3 dagar ingår i assistansgarantin.

Det som hänt var att någon kontakt till spjällhuset suttit löst. Att nu det händer är ju lite pinsamt ,men är det bara så, ja då borde bilen rulla bra i fortsättningen.
Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?

En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en […]

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]