Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

timebandit skrev: ons 18 nov 2020, 15:16
Förövrigt, jäkla tur man läser sin order bekräftelse flera gånger! Lyckades se att Park Pilot Assist aldrig kom med trots att jag nämnde det, puh. Tillagt å klart.
Ja, billigt är det inte...och tur du läste orderbekräftelsen igen. Ska nog ögna igenom min med.
Finns det förresten nåt som du inte lagt med? Haha. Och varifrån får du fatt i allt som finns?
Jag chattade med Volvo idag och dom pekar på denna som den nya officiella "byggappen": https://www.volvocars.com/se/v/cars/v90
Via den hittar man vare sig de belysta instegslisterna eller den till bagageutrymmet. Man vill ju inte missa nåt...
poscarjr skrev: tis 17 nov 2020, 23:58 Jag går bort mig och hittar inte det du hittar. De bägge konfiguratorerna skiljer sig dessutom åt. De belysta instegslisterna hittar jag bara via den första.
byggdinvolvo.volvocars.se
www.volvocars.com/se/build/v90

Till min V90CC har jag valt Ljuspaketet som innehåller LED och stämningsljus. Dock så står det där inget om "belysta tröskeldekorer" (och är det ens samma sak som belysta instegslister?).
Vart hittar du bilden/videon för stämningsbelysning?
V90 Inscription - Interiör - Styling - Övrigt.
Dock är det en XC40 i den videon, så man ska nog ta det med en nypa salt.
Sen detta med Belyst tröskeldekor och Belysta instegslister...
fjohan82 skrev: ons 18 nov 2020, 22:54
poscarjr skrev: tis 17 nov 2020, 23:58 Jag går bort mig och hittar inte det du hittar. De bägge konfiguratorerna skiljer sig dessutom åt. De belysta instegslisterna hittar jag bara via den första.
byggdinvolvo.volvocars.se
www.volvocars.com/se/build/v90

Till min V90CC har jag valt Ljuspaketet som innehåller LED och stämningsljus. Dock så står det där inget om "belysta tröskeldekorer" (och är det ens samma sak som belysta instegslister?).
Vart hittar du bilden/videon för stämningsbelysning?
V90 Inscription - Interiör - Styling - Övrigt.
Dock är det en XC40 i den videon, så man ska nog ta det med en nypa salt.
Sen detta med Belyst tröskeldekor och Belysta instegslister...
OK, tack. Nu hittade jag det. "Gamla" konfiguratorn alltså. Finns inte i nya men gissar att det pga att stämningsljus är standard för Inscription.
Själv har jag beställt en V90CC och där ligger Stämningsljus med i Ljuspaketet. Dock finns där ingen länk till nån video.

poscarjr skrev:
timebandit skrev: ons 18 nov 2020, 15:16
Förövrigt, jäkla tur man läser sin order bekräftelse flera gånger! Lyckades se att Park Pilot Assist aldrig kom med trots att jag nämnde det, puh. Tillagt å klart.
Ja, billigt är det inte...och tur du läste orderbekräftelsen igen. Ska nog ögna igenom min med.
Finns det förresten nåt som du inte lagt med? Haha. Och varifrån får du fatt i allt som finns?
Jag chattade med Volvo idag och dom pekar på denna som den nya officiella "byggappen": https://www.volvocars.com/se/v/cars/v90
Via den hittar man vare sig de belysta instegslisterna eller den till bagageutrymmet. Man vill ju inte missa nåt...
Ja det borde du nog göra, är ju lätt för säljaren att missa något i allt extra man väljer :)

Ja det finns det. Skippade HUD då jag inte är någon fantast över det samt panoramatak, gillar inte det heller.
Skippade gummimattor, köper när det är Bilia Race istället för bättre priser.

Jag använder appen för Android:
https://play.google.com/store/apps/deta ... ggdinvolvo
Där finns belysta instegslisterna under Styling.
Den till bagageutrymmet finns inte med utan råkade hitta det på Volvos hemsida :)

Struntade i det till bagagen, skall ändå ha en hundbur som tar upp all yta och ändrade till 19" vinterhjul, lite roligare. Tom sambon höll med för en gångs skull :D :D

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

timebandit skrev: ons 18 nov 2020, 23:27
...ändrade till 19" vinterhjul, lite roligare. Tom sambon höll med för en gångs skull :D :D
Har en iPhone och kollade i byggappen och nu hittar även jag instegslisterna.

Hittar dock bara 18" vinterhjul för en V90 Momentum (för visst var det det du beställt?) Du kunde alltså fixa 19" via din säljare? Varför jag frågar är för att min säljare sa att hjulvarianterna var rätt låsta. I detta nu har jag standard 18" till sommaren och 19" till vintern. Att gå från 18" till 19" på sommarhjulen kostar 12K men för vinterhjulen från 18" till 19" är skillnaden bara 4K. Trist prissättning. Får ta den en vända till, man kan ju inte ha mindre på sommaren. :)

poscarjr skrev:
timebandit skrev: ons 18 nov 2020, 23:27
...ändrade till 19" vinterhjul, lite roligare. Tom sambon höll med för en gångs skull :D :D
Har en iPhone och kollade i byggappen och nu hittar även jag instegslisterna.

Hittar dock bara 18" vinterhjul för en V90 Momentum (för visst var det det du beställt?) Du kunde alltså fixa 19" via din säljare? Varför jag frågar är för att min säljare sa att hjulvarianterna var rätt låsta. I detta nu har jag standard 18" till sommaren och 19" till vintern. Att gå från 18" till 19" på sommarhjulen kostar 12K men för vinterhjulen från 18" till 19" är skillnaden bara 4K. Trist prissättning. Får ta den en vända till, man kan ju inte ha mindre på sommaren. :)
Gött :)
Hade beställt 18" vinterhjul ja men dock svarta som inte fanns där. Det fixade säljaren på plats åt mig. Såg inte snyggt ut med silvriga till den bruna lacken.
Ja, det var absolut INGA problem att ändra till 19", 5000kr extra och det är det värt för att slippa ångra sig sedan. Då jag vart dålig så mailade han priserna dom alternativen som fanns och fick en kille på reservdelsavdelningen att skicka bilder.
Även om jag kanske inte får bästa priset så har jag gott förtroende för säljaren och tycker om honom. Service ger han iaf. Det är värt mer än billigast pris.
Jag har således 19" på sommar och vinterhjulen nu. Men du verkar få bättre priser än jag iaf för 18-19 på vinterhjulen kostar mig 5000kr.

Prissättningarna är helt skeva men det är ju Volvo vi pratar om Bild
Ta en vända till du! Sommarhjulen bör ju vara större eller samma som vinterhjulen. Inte tvärtom :)

timebandit skrev: tor 19 nov 2020, 00:33
Jag har således 19" på sommar och vinterhjulen nu. Men du verkar få bättre priser än jag iaf för 18-19 på vinterhjulen kostar mig 5000kr.

Ta en vända till du! Sommarhjulen bör ju vara större eller samma som vinterhjulen. Inte tvärtom :)

Japp, får bli en vända dit och se vad jag kan få till och om de har andra alternativ än i byggappen. Min baktanke med att ta 19" till vinterhjulen var att skifta vinter/sommar sen när däcken är slut men det är nog för lång tid dit... :)
poscarjr skrev:
timebandit skrev: tor 19 nov 2020, 00:33

Japp, får bli en vända dit och se vad jag kan få till och om de har andra alternativ än i byggappen. Min baktanke med att ta 19" till vinterhjulen var att skifta vinter/sommar sen när däcken är slut men det är nog för lång tid dit... :)
Så kan man ju också göra iofs :) Huvudsaken är att det blir bra.
Dom kan göra annat än byggappen om dom vill, min säljare tvekade inte ens.
Lätt värt lägga på 19" än snyggt ljus i bagagen. Kommer det sedan en bra kampanj på Monterat å klart så slår jag nog till då :)

timebandit skrev: tor 19 nov 2020, 02:32
Bra, det ger mig hopp!
poscarjr skrev:
timebandit skrev: tor 19 nov 2020, 02:32
Bra, det ger mig hopp!
Helt rätt, hoppet är det sista som sviker :D

Jag tror att jag är nöjd nu och behöver förhoppningsvis inga fler ändringar :)

Småsaker får komma i andra hand vid eventuell Bilia Race :)
Låt nedräkningen börja Bild

• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]