lennarte skrev: ↑tis 17 nov 2020, 11:42
Erik Å skrev:Man får faktiskt märkesgrejor till samma pris i webbshopparna numera.. Kolla trodo, mekster, skruvat m.fl.
Joo visst, men det är just det som är en del av problemet. Man vet inte vad man får, det gäller även originaldelar. Jag hade absolut velat ha fabrikat på paketet.
När det var som värst med dåliga fördelarlock från Biltema hade Volvo original fördelarlock samma problem, samma tillverkare?? Jag köpte ett till min 745-a på AD-Center som inte funkade, åkte då till Biltema och köpte ett som funkade. Samma med handbroms backar, Volvos funkar inte heller på en gammal bil med slitna trummor och glappa leder (utan justeringar)
Har ett paket nya klossar (från Biltema) fram till min 745-a, var ute och kollade på dom. Det är fabrikat Simer, vilket är ett fabrikat som t.ex Trodo (och kanske fler) säljer.
Märkligt..Biltema har aldrig haft något som är märkt med något annat än deras egna märke.
Visst är det så att det finns bara en viss del tillverkare..
Men beställaren avgör vilken kvalité grejorna ska ha..oftast har Biltema varit dom som sålt grejor som inte håller måttet ..andra handssortering .
Behöver inte vara fel men kan likabra vara sämre..
Deras klossar har alltid haft en förmåga att skrika trots skrikdämpning o rena ytor.
Dammar ganska mycket oxå..men ja jag har inte använt dom på många år.
Kan inte minnas att det var problem i slask heller ..men jag köper hellre bra märke även om det är någon krona dyrare, är knappast nån prisskillnad idag .