Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej! En sak jag inte blir riktigt klok över, eller så har jag missuppfattat det. Som jag förstår det går det inte ha ett valfritt rattmotständ inställt utan att manuellt måsta välja en körprofil? Dvs det finns ju inget sätt att ställa in så att comfort mode alltid har lätt rattmotstånd inställt?

Eller är jag ute och cyklar (kör bil)? :-D
av fkullberg
Ställ in det på individuellt körläge, sen snackar du ingång det vid varje start. Så gör jag, vanesak :-)
EAEFD982-BA24-4D56-9AA7-51C612D5DA5E.jpeg
EAEFD982-BA24-4D56-9AA7-51C612D5DA5E.jpeg (578.13 KiB) Visad 1596 gånger
Användarvisningsbild
av Spid3r
volvobrasse skrev:Hej! En sak jag inte blir riktigt klok över, eller så har jag missuppfattat det. Som jag förstår det går det inte ha ett valfritt rattmotständ inställt utan att manuellt måsta välja en körprofil? Dvs det finns ju inget sätt att ställa in så att comfort mode alltid har lätt rattmotstånd inställt?

Eller är jag ute och cyklar (kör bil)? :-D
Har irriterat mig också över detta!.. Fick förklaring att detta är en av del av något regelverk (vet inte vilket) som säger att hydrid-bilarna måste vara inställda på hybrid-läge som standard vid bilens start (standardläge). En hybrid-bil få tydligen inte startas på PURE-läge som standard.
Och i och med att både rattmotstånd och körläge är med i Individuellt körläge så "drabbas" rattmotstånd av det hela.
av djelo
MagnusH skrev: lör 14 nov 2020, 20:25 Vad är röstkommandot för att ändra körläge? Jag hittar inte det i nån dokumentation.
Det vill jag ocksa veta, tack :)

Menar du att när du losar klippset får […]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LSM[…]

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]