NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jyrgman
Hej, hur har ni löst kabeldragningen till era GPS:er och annan elektriskt utrusting i framrutan samt på instrumentbrädan. Jag tycker det är väldigt svårt att få kabeln att sitta still och samtidigt få det snyggt.
Hoppas ni har några bra lösningar.
av jensam
Själv har jag mitt GPS-ställ längst ner till vänster på framrutan, till skillnad mot många andra som jag sett har den mitt på framrutan (= väldigt svårt att få det snyggt utan permanent fastsättning av GPS:en). Därifrån klämde jag in kabeln där det gick, under lister, mellan paneler, in i ett tomrum ovanför knäna och sedan vidare till höger ut bakom och runt mittkonsolen för att sedan gå in i uttaget mellan framstolarna.

Kabeln är helt osynlig hela vägen till uttaget. Det ser faktiskt riktigt proffsigt ut när kabeln bara "försvinner" efter GPS-stället och dyker upp vid uttaget. Det roliga var också att kabeln räckte på centimetern!
Användarvisningsbild
av Appel
Det som jag upplevt som mest störande har varit när man satt i spänningsadapter till GPS eller mobil-laddare i uttaget mellan stolarna, det har gjort det så osmidigt när man skall växla eller komma åt något på mitt-konsolen.

Nu när jag fick min iPod/USB adapter inkopplad frågade jag om dom kunde montera ett extra el-uttag lite dolt bakom den "svävande" mittkonsolen.

En skicklig mekaniker på Visby Motorcentral monterade ett uttag bakom mittkonsolen så nu kan jag dra ned strömkabeln från GPS'en bakom konsollen och "slippa" se strömadaptern!!
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Jag gjorde på samma sätt som jensam men förlängde cigg kabeln och drog den under förarstolen till uttaget för baksätet, visserligen var barnen på den ibland men den var ur vägen för mig.
Alla paneler på vänstersidan utom den under ratten sitter med clips, bara att rycka rakt ut eller upp om det är den vid insteget.
Byta motorolja V60

Bilen har gått 6900 mil, V60 T3 2018 Servi[…]

Jag hade samma fel med värmen och det var egr[…]

Hej! Undrar vart man kan få tag i denna gumm[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]