Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

tejena, jag ha då fått tag på en d24 sug från en 240. motorn går snäppet sämre en 5hk briggs o stratton å den ä inte ens ett sämt den gå på 4 cylindrar om solen skiner å de blåser medvind. har lyckats konstatera att en stpridare cyl 5 fastnar i öpped läge på lägre varv å cyl 1 och 3 står öppna konstant. den vit rycker som att de skulle rinna diesel rakt igenom vilket syftar till att några spridare står öppna. de är då vad ja kan läsa mig till eftersom den varken vehusflåsar, blandar vätskor ränner olja eller tar vatten. den dricker också diesel som om de vore en 24 litersmotor å inte en 2,4 den drar 1,5 liter på ca 5 minuter om ens de. han jag köpte motorn av sa att de var spridarfel och jag fick med 3 renoverade spridare så de ska väll bara va å byta å lufta systemet? de som är planerna för motorn är att den ska i en 745a med en nästan lika trött b230f som hör och häpna har gått håret under 90 tusen mil. vet att jag måste ha motorfästen från en 7/940 diesel män kan man använda 240 tråget i 745an om man höjer motorn genom att bricka upp fästena på balken ca 17mm så att lådan fortfarande passar i tunneln de skulle ju hjälpa med markfrigången som är ganska viktig uppe i norr då skicket på vägrna varierar. vill inte byta till ett 7/940 tråg eftersom dom har oljestickan i blocket medans 240 har den i tråget och de inte finns något hål för stickan i 7/940 trågen. någon som vet om något av allt de här är görbart eller är de Ba å leta sig en ny d24 från en 740?
Skriv kortare o enklare så får du nog fler svar :-) Dieseln har en annan balk än bensinaren på 7o 940. Väldigt vanligt att det ät klåpat med pumpen inställning och dieselförbrukning blir fel. Ingen vanlig motor i Sverige, kan va lite knepigt att hitta delar till. Ganska eftertraktad i epa-kretsar där livslängden blir därefter....
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

AC fungerade fortfarande i min bil också. Me[…]

ABS lampa lyser 740

Kollade noggrannare på allting och märk[…]

Visa din semesterbil(d)

Lagom till att semestern började denna vecka […]

köpa en Volvo S / V60

Tänkte en 2016-2018 Max 15,000 mil Kommer k&[…]