Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Godhed
Jag fick bara en begagnad monterad 7 "skärm i min V60 MY2012, föregående skärm var en 5" skärm.

Först "ITP bort" installeras med den gamla 5 "skärm.
Därefter monteras 7 "skärm och ICM installerat plus "ITP bort" igen
av Kennie
Också nyfiken på kostnaderna kring omprogrammeringen. Om man montera en 7" istället för 5" får man då GPS också eller? Tänkte ifall detta fann inbyggt i 7" enheten eller är det en separat enhet som man också måste koppla in?

Mvh Kennie
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kennie skrev:Också nyfiken på kostnaderna kring omprogrammeringen. Om man montera en 7" istället för 5" får man då GPS också eller? Tänkte ifall detta fann inbyggt i 7" enheten eller är det en separat enhet som man också måste koppla in?

Mvh Kennie
Finns väl RTI för eftermontering men tror inte det medföljer per automatik, se Volvos manualer

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten skriva t.ex. "Navigationssystem RTI"
Användarvisningsbild
av pb81
Kan ingen svara på vad det kostar att eftermontera skärmen?. Hade varit kul med en prisbild vad volvo tar för att fixa mjukvaran, samt vad sådan skärm kostar ny/beg
av dannesk
pb81 skrev:Kan ingen svara på vad det kostar att eftermontera skärmen?. Hade varit kul med en prisbild vad volvo tar för att fixa mjukvaran, samt vad sådan skärm kostar ny/beg
Lättast är väl att fråga Volvo ÅF vad det kostar om ingen annan kan svara på det då får du aktuell kostnad.
Användarvisningsbild
av pb81
Sant, men det får ju inte få tag i dem nu. Bör ju vara ett gäng här som bytt som vet kostnaden kan man tycka.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ja, låta ÅF byta allt är galet. Inte värt det tycker jag. Jag fick tag i skärmen för en smärre summa på en självplock, annars hade jag aldrig gjort det. Vad en skärm kostar begagnad kan man se på bildelsbasen te.x.
Användarvisningsbild
av pb81
Nä det jag är intresserad av att det ser lite finare ut i bilen med den större skärmen. Ser lite tramsigt ut med den där ramen runt 5"
Användarvisningsbild
av elcricko
Gjorde en uppdatering från 5'' skärm till 7'' skärm igår!
Fick tag i en skärm begagnad. Satt in den nya skärmen i bilen, inga problem alls med det. Tog en plastkniv och tog bort sargen runt displayen, sitter med clips.
Sen sitter displayen med 4st torx25. Lossa alla kablar och sätt dit i omvänd ordning.

Sen laddade jag mjukvara '' 31339957 '' med hjälp av vida.

Vad jag tyckte var konstigt att efter att mjukvaran var klar och hade installerats så funkade inte skärmen ändå, Den startade och stängdes av efter 20sek..

Då fann jag ITP bort, det innebär att man tar bort stöldskyddet. Displayen är ''kodad'' med den bil den satt i från fabrik.

Nu funkar allt!
Riktigt skönt med en större skärm, känns ner lyxigt i kupen!

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]