Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Udenius
Det handlar ju inte om många kretsar, varför inte ta en multimeter och "ringa upp" respektive krets?, (dvs. kontrollera dess kontinutet mellan säkringshållaren i bilen och respektive slutpunkt, t.ex. lamphållare.) Är ju snabbt genomjobbat och då vet man ju säkert och slipper gissa en massa, gör testet utan spänning för säkerhets skull så slipper du kortisar och misstag.

Lycka till!

// Andreas
Användarvisningsbild
av niklas gson
Rådlös skrev:Jag kan ju återkomma eftersom jag ser att tråden har kommit till livs igen. Ett fel på 245 som kommer förr eller senare är att kablarna till bakluckan går av. Dom går genom gångjärnen och är rätt hårt fixerade just där i böjningen. Dom borde sitta lösare för att kunna flexa lite bättre. Men det är trångt och dom går av till slut. Då blir det avbrott och kortis i flera delar av bakbelysningen m.m.
Om inte annat, så slits ju även gångjärnen till luckan. När man byter dom kan man passa på att se över kablarnas kondition också.
sant jag byte till högtalar kablar i luckan dom e mjuka o tål mycket böjningar
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]