Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Så då har man optimerat bilen. Testade lite tidigare i dag. Det är en kännbar skillnad på bilen, den känns rappare i alla lägen. Håller med om att Comfortläget känns nästan som det tidigare Dynamicläget. Mest skillnad känns på Polesterläget. Det blev en betydligt större skillnad på denna T5:a jämfört med optimeringen på min tidigare T3:a. Varför vet jag ej.

Nyfiken, när använder ni Polestarläget?
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Kul att du märker skillnaden, många stirrar sig blinda på hästkrafterna och menar att det inte är värt det men det är så mycket mer än bara hästkrafterna. Att dem inte gjort mer med stock mappningen för T5an är för mig en gåta utan istället låta kunderna betala för att få en motor som fungerar som man förväntar sig att den ska göra från fabrik är väldigt märkligt tänk från VCS sida.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

av Bempo
eftersom Polestar nu mer är som att det gör bilen bättre att köra än att öka effekten så vaknar surgubben i mig ännu mer. Jag tycker nog att min halva miljon som bilen kostade skulle räckt till att ge bilen ett bra växlingsprogram etc
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Bempo skrev:eftersom Polestar nu mer är som att det gör bilen bättre att köra än att öka effekten så vaknar surgubben i mig ännu mer. Jag tycker nog att min halva miljon som bilen kostade skulle räckt till att ge bilen ett bra växlingsprogram etc
Jag håller med och jag håller inte medBild Jag tycker inte bilen var för dålig innan. Den blev dock bättreBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av HeavyMetal
Freddy100 skrev: fre 13 nov 2020, 19:07 Upplever ni inte att motor går med högre varv och känns mer ansträngd i Polestarläge. ? Jag väljer hellre Comfort...
Jo men det så Polestar läget skall vara. Polestar blir ju även bättre i comfort läge än innan. :-)

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Var[…]

Framförallt är det svårt att lycka[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du skruvat ur stiften och kollat hur dom ser u[…]

Jag tänker... försäkringsbolaget? T[…]