Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack
Sambon har ej körkort så hon bryr sig egentligen inte alls om bilen men hon har alltid gillat uppgraderingen av bilarna så hon gillar komfort och utseende iaf :)

Roligare om hon även tycker man gör ett bra val för annars får man ju höra det i 7år

Nu väntar vi på ev Black Friday rea å köpa en fin hundbur till bilen :)

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

timebandit skrev:Tack Bild
Sambon har ej körkort så hon bryr sig egentligen inte alls om bilen men hon har alltid gillat uppgraderingen av bilarna så hon gillar komfort och utseende iaf :)

Roligare om hon även tycker man gör ett bra val för annars får man ju höra det i 7år BildBildBild

Nu väntar vi på ev Black Friday rea å köpa en fin hundbur till bilen :)

Tips är Bilia kör 20% rabatt så om det inte blir på black friday så kommer det på mellandagsrean (svenskstil)

Förresten grattisBild
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
Ja jag väntar, har några veckor på mig :)

Har en fråga om exteriören... Missat lite faktiskt.
Är det snyggare med att ha dolda slutrör eller är det snyggare med dubbla integrerade slutrör?
Vad säger ni?
Bilen är den bruna metallicfärgen om det spelar roll. Behöver er input då sambon inte bryr sig nämnvärt :)

Känns lite mer stilrent utan men trevligare utseende med. Svårt att välja :)

timebandit skrev: tis 17 nov 2020, 17:19 Ja jag väntar, har några veckor på mig :)

Har en fråga om exteriören... Missat lite faktiskt.
Är det snyggare med att ha dolda slutrör eller är det snyggare med dubbla integrerade slutrör? Bild
Vad säger ni?
Bilen är den bruna metallicfärgen om det spelar roll. Behöver er input då sambon inte bryr sig nämnvärt :)

Känns lite mer stilrent utan men trevligare utseende med. Svårt att välja :)

Du gör mig osäker men jag tror till 99.99% att det är Volvo som gör det valet åt dig. MY21 med B-motorerna har dolda slutrör.
Det stämmer bra men finns som tillbehör eller så kanske det är borttaget på 2021 som tillval.
Men har nu bestämt mig att låta det vara så, ser stilrenare ut och enklare att tvätta å lackskydda :)

Däremot hittade jag ju Upplyst scuff plate! Det måste jag ju ha, har mailat säljaren om pris.
Jämför sedan priset med ev Black Friday erbjudanden osv.

timebandit skrev: tis 17 nov 2020, 20:14 Det stämmer bra men finns som tillbehör eller så kanske det är borttaget på 2021 som tillval.
Men har nu bestämt mig att låta det vara så, ser stilrenare ut och enklare att tvätta å lackskydda :)

Däremot hittade jag ju Upplyst scuff plate! Det måste jag ju ha, har mailat säljaren om pris.

Menar du dessa? Japp, dom är snygga.
(Hittar via gamla konfiguratorn men inte den nya.)
insteg.png
insteg.png (59.96 KiB) Visad 557 gånger
poscarjr skrev: tis 17 nov 2020, 21:08
timebandit skrev: tis 17 nov 2020, 20:14 Det stämmer bra men finns som tillbehör eller så kanske det är borttaget på 2021 som tillval.

Menar du dessa? Japp, dom är snygga.
(Hittar via gamla konfiguratorn men inte den nya.)

insteg.png
För V90 MY21 finns dessa, antingen som tillval, standard eller i paket beroende på modell/utrustning:
.
.
.
Belysta instegslister V90 MY21 Momentum.JPG
Belysta instegslister V90 MY21 Momentum.JPG (46.03 KiB) Visad 539 gånger
Stämningsbelysning V90 MY21 Momentum.JPG
Stämningsbelysning V90 MY21 Momentum.JPG (29.82 KiB) Visad 539 gånger
Ljuspaket V90 MY21 Momentum.JPG
Ljuspaket V90 MY21 Momentum.JPG (21.32 KiB) Visad 539 gånger
Stämningsbelysning V90 MY21 Inscription.JPG
Stämningsbelysning V90 MY21 Inscription.JPG (31.96 KiB) Visad 539 gånger
fjohan82 skrev: tis 17 nov 2020, 22:21 insteg.png
För V90 MY21 finns dessa, antingen som tillval, standard eller i paket beroende på modell/utrustning:
Stämningsbelysning V90 MY21 Inscription.JPG
[/quote]

Jag går bort mig och hittar inte det du hittar. De bägge konfiguratorerna skiljer sig dessutom åt. De belysta instegslisterna hittar jag bara via den första.
byggdinvolvo.volvocars.se
www.volvocars.com/se/build/v90

Till min V90CC har jag valt Ljuspaketet som innehåller LED och stämningsljus. Dock så står det där inget om "belysta tröskeldekorer" (och är det ens samma sak som belysta instegslister?).
Vart hittar du bilden/videon för stämningsbelysning?
Ja dom vid dörrarna har jag redan valt men det fanns till bagagen också som tillval som inte finns i byggappen.
Belysta instegslisterna ligger inte i Ljuspaketet längre utan läggs till separat för en ganska saftig peng tycker jag.

Fick pris på 4300 och inte riktigt rätt pris för att jag skall slå till. Han kunde inte ge ett så bra pris som jag tyckte.
Avvaktar med scuff plate i bagagen och börjar titta på 19" till vinterhjul istället.

För jag är rätt säker att när Bilia kör Bilia Race så har dom 20% på monterat och klart? Tjänar mer på att köpa gummimattorna och scuff plate till bagagen vid ett sådant tillfälle istället. Jag har inte bråttom.

Längtar redan och är 13 långa veckor kvar. Rotar runt i massa tillbehör å annat under tiden, hehe

Förövrigt, jäkla tur man läser sin order bekräftelse flera gånger! Lyckades se att Park Pilot Assist aldrig kom med trots att jag nämnde det, puh. Tillagt å klart.

• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]

Hej, Inom 2 veckor så har 3 av 4 centrall&ar[…]