Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack :)

Åker förbi imorgon och skall försöka få han att bjussa på lackskydd, för leverans i Februari så vill jag görna slippa besväret själv :)

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

Har dragit ut på det lite, försökt få kontakt med ett annat ställe.
Vill gärna byta men tvekar lite runt värdet på min nuvarande bil.

Han kunde inte ge mer än 170k för den i Februari, då kommer den rullat ca 5600mil.
Idag rullat 4600mil.
V60 Classic D4 Summum Manuell låda.
Sjunker värdet så fort från idag till Februari med milen?
Vet att jag kan sälja privat men kan inte vara utan bilen och har inte råd att ha två billån så inbyte är det optimala.
Vad säger ni? Bara byta in innan värdet minskar fram till Februari?

timebandit skrev:Har dragit ut på det lite, försökt få kontakt med ett annat ställe.
Vill gärna byta men tvekar lite runt värdet på min nuvarande bil.

Han kunde inte ge mer än 170k för den i Februari, då kommer den rullat ca 5600mil.
Idag rullat 4600mil.
V60 Classic D4 Summum Manuell låda.
Sjunker värdet så fort från idag till Februari med milen?
Vet att jag kan sälja privat men kan inte vara utan bilen och har inte råd att ha två billån så inbyte är det optimala.
Vad säger ni? Bara byta in innan värdet minskar fram till Februari?

Volvos värde varar :-) men allvarligt så kommer det inte sjunka i värde även med fler mil då det är en enormt sug på begagnade bilar iom Corona.
Vad skulle han ge dig om du bytte bil idag då?
Jag fick 101' i inbyteserbjudande för min V70 MY14 i mitten på oktober. Nya bilen dyker upp i Februari. Det står förvisso i köpeavtalet att att jag bara får köra 200 mil med bibehållen värdering och att man sen vill ha 8 kr per övermil. Nu har jag glömt att ta upp det denna gång men vid förra bilköpet så viftades det bort. Räknar med samma denna gång. OM man nu skulle åka på att betala för övermilen så skulle det alltså handla om 6400:- sett på 1000 mil varav alltså 800 övermil.
Tittar man på CarInfo så står min i 118' hos handlare. Tycker det är skäligt och att försöka sälja privat för dom pengarna finns inte i min värld. Så smidigt att bara lämna in den så det är värt mycket i mina ögon.
HitTheRoadJack skrev:Car.info: https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/YSK050
IMG_0708.jpg
Nåt är knas i deras värderingsmodell. Att privatpersoner faktiskt skulle sälja sina bilar dyrare än företag tror jag inte på. Den där lär utgå från annonspriser och inte ta hänsyn till faktiska försäljningsbelopp. (Vilket inte är så konstigt, vart skulle car.info få det ifrån?)
Och det beror på hur man gör affärerna, jag frågar bara efter vad som jag ska betala, ny bil - inbyte.
Senast räknade man på V90 AWD - inbyte när jag ändrade till V90CC i inbyte, med V90CC fick man jobba lite mera (var i november 2017 så CC fanns inte ute bara beställbar).
Erkänner att jag inte jagar kronor så noga utan vad jag är villig att betala, så det kan ju vara dåliga affärer jag gör men man fick räkna om två gånger innan vi var överens.
Var över till en annan Bilia bara för att och var öppen och ärlig med att jag hade en offert och sa att jag inte var nöjd. Fick lite bättre men inte tillräckligt stor skillnad för att jag vill byta säljare.
Bad om att få lackskydd på bilen vid leverans och det fick jag så vi gjorde affär. Så nu är allt klart och nu börjar eviga väntan på leverans...

Sambon gillade valen med färg osv så vi är nöjda

Det viktiga är att man är nöjd, ungefär som min fru säger "välj din bil så väljer jag min".
Sedan har vi en bil bara för att den är rolig och då blir det mera diskussion om utseende. ;-)
timebandit skrev: fre 13 nov 2020, 16:44 Var över till en annan Bilia bara för att och var öppen och ärlig med att jag hade en offert och sa att jag inte var nöjd. Fick lite bättre men inte tillräckligt stor skillnad för att jag vill byta säljare.
Bad om att få lackskydd på bilen vid leverans och det fick jag så vi gjorde affär. Så nu är allt klart och nu börjar eviga väntan på leverans...

Sambon gillade valen med färg osv så vi är nöjda Bild

Kul - grattis!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Xc60 Polestar vinterdäck?

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardä[…]