- tor 12 nov 2020, 13:25
Sedan får gärna kalla mig idiot om du vill
Det är redan idag tillåtet att köra med sommardäck året om. Det är bara krav på vinterdäck vid vinterväglag. Och bara mellan 1/12 och 31/3, övrig tid är det tillåtet med sommardäck i vinterväglag.
Variosboy skrev:Och den kategorin människor som skulle få för sig att köpa och köra en 30 år gammal bil bara för att slippa åka med vinterdäck kommer att runda eller skita i lagen oavsett vad det står i den.. Som tur är är den gruppen människor (för att inte skriva idioter) inte så stor.Jag har haft min 745-a i 12 år nu. Fick den av min svåger när Volvoåterförsäljaren vägrade byta in den. Jag fick 745-an och han "löste ut" en tjänstebil istället (Volvo V70 c:a - 05-a) Har haft dubbade vinterdäck i alla år och där sitter nästan nya sådana på nu. Men det blir inte nya efter dessa. Kör så lite och skulle det bli dåligt väglag så stannar jag hemma

Sedan får gärna kalla mig idiot om du vill

Det är redan idag tillåtet att köra med sommardäck året om. Det är bara krav på vinterdäck vid vinterväglag. Och bara mellan 1/12 och 31/3, övrig tid är det tillåtet med sommardäck i vinterväglag.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V