Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Mja, går som ny är väl inte så långsökt faktiskt. Är motorn välservad under hela sin livstid så är den säkert i bra skick.
Sen är det givetvis skillnad på GÅR som ny, och ÄR som ny(om man öppnar motorn och inspekterar den). Dvs, givetvis så finns det slitage i motorn, men det behöver nödvändigtvis inte betyda att den går annorlunda än den gjorde för 12 år och 60k+ mil sedan
av Lövet
TommyP86 skrev:https://www.klaravik.se/auction/product ... -1408-mil/

Undrar vad som är historien bakom miltalet
Köpt av 85 årig kvinna i Skillingaryd som ny. Hon kanske slutade köra rätt snabbt efter köpet. Synd att det är Klaravik som säljer bilen bara. De har noll kompetens att testa bilar så bilen kan vara helt oanvändbar utan att man får veta det innan man ska buda :(
av Lövet
Dagens omlack. Hur kan en lackerare släppa ut nåt sånt här?!
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... k/92583842
Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Lövet, Och när det nu är så, varför byter man ens in den
av Lövet
Micce1980 skrev:@Lövet, Och när det nu är så, varför byter man ens in den
Riddermark tar in allt som rullar någorlunda av egen maskin...
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag var och tittade på bil åt en släkting, bla. hos dom och några minde säljare.
Hemska bilar vissa handlare tar in, hyfsat nya med rost, helt annan nyans på delar av karossen, enbart utslitna friktionsdäck etc. etc... Finns många skojjare i branschen.

Det slutade med att jag hittade en (privatannons) lågmilad Subaru Legacy 3,0R automat (Boxer-sexa) med en ägare, nyligen fullservad, som han blev nöjd över.
av Lövet
fjohan82 skrev:Jag var och tittade på bil åt en släkting, bla. hos dom och några minde säljare.
Hemska bilar vissa handlare tar in, hyfsat nya med rost, helt annan nyans på delar av karossen, enbart utslitna friktionsdäck etc. etc... Finns många skojjare i branschen.
De säljer extremt mycket bil, har låga marginaler och är beroende av stor volym. Alla bilar är absolut inte dåliga men det slinker igenom exemplar som ser sämre ut än vad man accepterar exempelvis hos märkeshandlarna. Jag vill inte gå så långt att kalla dem "skojare", de försöker inte dölja någonting men alla bilar är absolut inte fina. Många kunder har inga problem att acceptera sånt om priset är 20% lägre än hos ÅF. Just denna 5-serie skulle jag tro är bland det värre man kan hitta där.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Skulle till och med vilja sträcka mig till att det finns rätt många som inte ens fattar eller bryr sig om såna här brister.
Vet många i bekantskapskretsen som tänker såhär om såna bilar som i länken ovan: "men det är ju en billig/gammal bil, klart den har skavanker och brister".
Många har dessutom ingen som helst koll på vad man ska kolla efter. -Service? -Vad är det för nåt?
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 55

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Vilken packbox ?

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/packbox-vevax[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]