Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av polcirkeln
Då har jag hämtat ut min V70 Classic 170 aut. :D

Bilder (med vintertofflor på):
http://www.jagrullar.se/forum/album_per ... er_id=9326

En mycket trevlig bekantskap. Mjukt och komfortabelt, men lika vibrationsfritt som en 6:a går motorn inte. Sitter bättre i min elmanövrerade förarstol än i demonstrationsbilens ordinarie stol, men det skall ju vara samma stolar i övrigt ... väl?

Enda problem jag hittat så här efter kortare provturer är att förardörren verkar kräva mycket hårdare kraft för att stänga än övriga dörrar. Ofta studsar den upp i stället för låser. Kan den hänga snett eller är det bara någon justering av låset som behövs månne?
Användarvisningsbild
av golfgti
[quote="polcirkeln"]Då har jag hämtat ut min V70 Classic 170 aut. :D

Fin och stänkskydd monterat och klart :D
Mike
Användarvisningsbild
av lexus
Man kanske ska smälla dit stänkskydd också. Tycker bara att det känns oroväckande att man ska borra och ha sig när man monterar dessa. Risk för rost??
Användarvisningsbild
av Kenwood
Nja, någon rostrisk ser jag inte. Borra ur de gamla nitarna och ditt med stänkskydd. Klar fördel på vintern här på ön för vi har bara stenkross sedan ett tiotal år tillbaka och inget salt. (Fungerar hur bra som helst. Bara och anpassa hastigheten).

http://www.jagrullar.se/forum/album_page.php?pic_id=697
Användarvisningsbild
av Mr H
lexus skrev:Man kanske ska smälla dit stänkskydd också. Tycker bara att det känns oroväckande att man ska borra och ha sig när man monterar dessa. Risk för rost??
Du borrar inte i bilen! Du borrar bort några popnitar och sätter sedan i nya tillsammans med stänkskydden. Inget svårt jobb alls! Det "jobbigaste" momentet är att du måste lossa däcken för att komma åt med borrmaskinen.
Användarvisningsbild
av lexus
Det var just popnitborrandet jag menade. Finns det ingen risk att man vidrör plåten med borret?
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Någon som har ett floppeti flopp ljud från vänstersida?
Påminner om att man har en lapp eller något på ett hjul som hela tiden slår emot någonstans.
Hänger med hastigheten ej motor eller broms relaterat eftersom att det låter oavsett växel eller inbromsning.
Efter 30 mil i nya bilen verkar det mesta ok, men på V50 an började det vid 85 mil.
Användarvisningsbild
av Janne65
Tack Jon! Smällde igen motorhuven lite hårdare än vanligt och då funkade det! Lite dåligt av min Volvohandlare att inte märka det innan leveransen...
av Vandraren999
Tråden heter Classic 08, men alla är väl 07 :?: eller har jag missat något , för på min(som jag ännu inte hämtat? står det 07. den ät tillverkad i Aug 07
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18
nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem