Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tilly
Så här ser min typskylt ut. Det känns inte som om det finns mycket utrymme för feltolkning tyvärr.
Det finns inga klisterlappar varken på frontplåt eller högerdörr men dessa partier är omlackerade och den kan ju ha försvunnit i och med det. Jag har för mig att jag någon gång kollat upp att det är en relativt sen 78:a så möjligheten finns ju att de redan gått över till att göra som på 79:orna.

Jag tackar för listan men tyvärr så hjälper den inte så jättemycket. Det finns ju tre klädselkoder som beskrivs som "röd". Såvitt jag minns är det väl en som fanns 75-77, en 78-79 (den jag har) och en som fanns i början av 80-talet? (bara tyget rött, dörrsidorna och baksidan av stolarna är svarta).

Bild
Då är det nog kört, då typskylten ser ut så har det suttit en klisterlapp på passagerardörren. Tyvärr har jag för mig att klädselkoden inte står med i broschyren, ska kolla då jag hinner.
Inget ljud hörs

Ja, funkar garanterat efter omstart.

..Kollade haynes boken men blev inget klokare...[…]

Vet inte riktigt vad jag ska testa Ta bort shims[…]

Spelar ingen roll om du köper ett beg spj&aum[…]