timebandit skrev: ↑tis 10 nov 2020, 12:45
Fått svar av endast 1 handlare på offertförfrågan... Dom svarade fort! Redan Måndag morgon. Svarade tillbaks å frågade om ev bil i inbyte men helt tyst.
Dom andra två inget alls. Skickade nya till 2 andra igår men inga svar där ifrån heller.
Vill dom verkligen inte sälja bilar?? Så mycket att göra att dom inte har tid med sådana mail tror jag inte på....
Skickade via byggappen.
Åker förbi min gamla säljare idag å se vad han är villig att göra. Jag vill ju ffs byta bil men varför svarar inga handlare på offertförfrågan? Hmm.
Trist, det var inte min erfarenhet när jag skickade till tre stycken för ca 6 veckor sedan. Fick svar inom 1-2 dagar av samtliga 3 (Upplands Motor Hammarby, Bilia Södertälje samt Skobes Nyköping). Till en början var en av dom helt off (UM) - samma rabattsats men listpriset var 30K högre men rättades sedan till...vet inte om han drog en rövare. Skiljde några tusenlappar till slut mellan de tre offerterna men hade väl i princip redan bestämt mig från början att köra via min gamla säljare/ÅF (Skobes Nyköping) även denna gång. Sist det begav sig så kunde jag spela ut honom vad gäller inbytespriset på gamla bilen men denna gång låg dom i princip lika alla 3.
Nu stannade jag ju vid de första svaren från de andra två handlarna - hade kanske gått att pressa ut lite till om man väl satte sig ner mellan 4 ögon. Vad vet jag. Allt är dock inte faktiska kronor och ören i reda pengar utan mitt bilägande med servicar och några småreparationer har nog varit så smärtfritt som det går med nuvarande ÅF under 7 år så känns bra att fortsätta så.
Lycka till med gamla säljaren och hoppas du får in nåt offertsvar åtminstone som referens så att säga.