Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

frippe64 skrev: mån 09 nov 2020, 09:10 Men pojkar, varför tvättar ni sönder era bilar?
Två-tre gånger per år i automattvätt är fullt tillräckligt.
Absolut, om man fullständigt skiter i resultatet och att det i längden repar bilen. Maskintvätten får dessutom inte bort tjära och flygrost.
Men åker man leasingbil som man inte behöver vårda (titta hur objekten hos ex KVD ser ut efter 3 år) så är det såklart ett alternativ.
Tvätta eller inte, jag tycker att en bil borde tåla det. Gummilister ska man va lite försiktig med så det inte torkar. Men PLAST till en av bilens viktigaste delar jo handtagen på dörrarna. Hur fan ska man ta sig in i bilen utan handtag?
Rejmes har i alla fall ringt medans jag låg och sov efter nattbobbet. Skadebesiktaren skulle kolla om de fanns nån garanti på dom. Denna modell på bil behöver handtag.
Får se om all annan plast oxå går sönder nu. Tröskelbreddarna, stänklapparna, innerskärmar, handtag på bakluckan, backkameran, bakstötfångaren, skyddet för dragkroken. Finns säkert fler ytor som kom i kontakt med avfettningen. Känns som att de va batterisyra i avfettningen.
Flera har väl råkat ut för spruckna handtag så det är väl en känd defekt på just den modellen på handtag och det betyder väl inte att annan plast på bilen kommer spricka.
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]