- mån 09 nov 2020, 13:03
#1411748
20201109_080346.jpg (248.66 KiB) Visad 2955 gånger
Hej
Har letat bland manualer och snabbt googlat utan att finna resultat kring detta.
Det är så att vid ett par tillfällen på morgnarna nu när jag hoppat in i bilen och åkt till jobbet och slår på Pure-läget går inte mätaren i botten vad gäller tillgänglig eleffekt. Det märks tydligt att den är slöare på elen också.
Efter cirka 10km har den sakta rört sig mot max och ger bättre effekt. Är det någon som vet om detta ett fenomen av att det är kallt? Jag har inte kört bränslevärmare innan. Om jag inte kör kick-down, alltså pedalen i botten går ändå inte bensinmotorn igång.
Den står i individual i bilden som utgår från pure, men det är samma sak i pure.
Har letat bland manualer och snabbt googlat utan att finna resultat kring detta.
Det är så att vid ett par tillfällen på morgnarna nu när jag hoppat in i bilen och åkt till jobbet och slår på Pure-läget går inte mätaren i botten vad gäller tillgänglig eleffekt. Det märks tydligt att den är slöare på elen också.
Efter cirka 10km har den sakta rört sig mot max och ger bättre effekt. Är det någon som vet om detta ett fenomen av att det är kallt? Jag har inte kört bränslevärmare innan. Om jag inte kör kick-down, alltså pedalen i botten går ändå inte bensinmotorn igång.
Den står i individual i bilden som utgår från pure, men det är samma sak i pure.