Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er!

Jag beställde en v90cc i juli och fick leveransvecka 5. Leveransveckan är nu densamma men bilen är byggd och på väg till handlaren (volvo Torslanda). Kan detta verkligen stämma? Jag ringde volvo och då sa hon att det förmodligen stämmer eftersom de "inte hinner med på hemmaplan" och att även om bilen är byggd så kan det hända att jag får vänta till v5, alltså i ytterligare 3mån! Kan det verkligen stämma?
Screenshot_20201109-122044_Chrome.jpg
Screenshot_20201109-122044_Chrome.jpg (25.59 KiB) Visad 1318 gånger
Bilagor
Screenshot_20201109-122044_Chrome.jpg
Screenshot_20201109-122044_Chrome.jpg (25.59 KiB) Visad 1318 gånger
Det går aldrig att veta, särskilt inte just nu då det kan vara brist på såväl transporter som folk som kan förbereda bilen.
Du har ju varit inställd på vecka fem länge så det är ju bara att titta på den veckan i kalendern och bli glatt överraskad om det går snabbare. =)
Din bil är planerad att levereras vecka 5.
Bara för att bilen är byggd och klar, betyder inte detta att övriga delar av leveranskedjan är klara.

Du får helt enkelt fråga din handlare om det går att få hem bilen tidigare.
Nu vet jag inte vilken handlare det gäller, men ofta så kan varken säljare eller kundtjänst svara på det direkt.
Bättre om du får tag på någon som sitter på leveransavdelningen, de bör kunna se när bilen kommer in till dem och hur deras belastning ser ut.
Efter 'Byggd' kommer ju 'På väg till Volvohandlare' vilket ju kan bli en definitionsfråga i dessa tider. Extra surt då (om jag fattar saken rätt) din handlare är granne med fabriken.
Men som redan sagts, ring handlaren och hör dig för.
Jag själv beställde en V90CC i mitten på oktober och har i detta nu leverans vecka 6. Sista ändringsdag är satt till 10/12. Jag får verkligen hoppas att 3 månader från byggd till leverans inte är generellt gällande för då glider min tidplan kraftigt...
Förresten - vilken motor har du valt? Jag har B4.
Var tillverkas V90CC?
Om den ska till Volvo i Torslanda (stället för anställda?) och tillverkas... typ där, så är ju inte resan så speciellt lång.
Grattis!
Så v5 blev till v49...jag skulle inte börja grina om v6 för mig helt plötsligt skulle gå och bli v50... :-)
poscarjr skrev:Så v5 blev till v49...jag skulle inte börja grina om v6 för mig helt plötsligt skulle gå och bli v50... :-)
Nej men störigt att betala för två bilar samtidigt. Nästan lika illa att bilen kommer alldeles för tidigt som för sent (om man inte ska använda sin bil som inbyte).
Automatlådan fast i "P"

På med tändning, av med fläkten, l[…]

TjugoFJan Bakbok fixar biffen? Skickat fr&arin[…]

Vilken bränslebox passar?

Chippet står det Timos 2/7/9 series trim chi[…]

Det mesta är helt likt, el skiljer såkl[…]