johneriksson skrev: ↑sön 08 nov 2020, 22:21
Perra83,
Ser verkligen skittråkigt ut, får hoppas att Volvo kan åtgärda det åt dig.
Dock tycker jag att du kastar onödigt mycket skit på produkterna som du använt, jag har aldrig testat RW’s grejer, kallavfettning kör jag uteslutande typ Biltema.
Du skrev själv i denna tråden i mars ”Va!? Kan avfettning spräcka plast?” så uppenbarligen kan det inte varit helt okänt för dig.
Det är ju regel nummer ett med kallavfettning, att man sprayar upp till handtagen.
Som sagt, hoppas att Volvo löser det åt dig för jag tror inte att säljaren utav kemikalierna ersätter solklart handhavande fel.
Kastar onödigt mycket skit tycker jag inte att jag gör genom att kasta produkterna. Det är mitt eget val och alla gör som dom vill. Nu ville svågern ta de sista 1,5L som är kvar och tvätta sin lastmaskin med.
Jag det var i mars 2017 som jag skrev sist, det är 3,5 år sedan och vad Jag minns har det inte varit sjukt många drabbade. Det fanns inte kvar i mitt minne i alla fall. Jag har läst om andra märken där strålkastare och baklyktor har blivit förstörda. Jag läser här på Jag rullar nästan varje dag och brukar snappa upp större problem med bilarna. Fel finns hos många med keyless...
Jag gråter inte över det här även om det är skittrist. Jag är vuxen och får stå för vad jag var gjort. Degreaser Wet har fungerat för mig i alla lägen och det står säkert 10L av den produkten på hyllan. Ibland får ja infall och vill prova något annat. Jag köpte fler produkter. Använde RWs foam lance skum för första gången. Har säkert 15L BBV prewashfoam på hyllan som är en favorit. RWs blåbärs schampo använde jag oxå. Har över 15st andra bilschampon på hyllan. Tyvärr är det flera som är riktigt trevliga.
Efter det här kommer jag faktiskt bara använda produkter som jag vet fungerar felfritt.
Jo jag köpte även RWs tryckspruta för alkaliskt medel, Kwazar heavy duty. Där har o-ringen i pumpen blivit slapp och en storlek för stor så den fungerar inte heller. Men nu har jag fixat en ny o-ring som kanske är bättre. Kwazar flaskan för kallavfettning fungerar fortfarande. Den kommer jag bara rengöra och använda till Degreaser Wet.
Handtagen är det inge fel på förutom själva höljet. Fyra nya sådana plus lite lack så äre lugnt, hoppas jag. Ja ska be Volvo (Rejmes) spara de trasiga delarna för ja vill se hur de ser ut på baksidan.