Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Siljanovski
Hejsan

Jag har läst mig till att vid felkodsavläsning så ska man även kunna se någon sorts historik eller logg på motor och växellåda, stämmer detta? Vad visar i så fall den historiken? Är det till exempel möjligt att se vilka hastigheter bilen varit uppe i dagen innan eller vid vilka tillfällen lådan la i respektive växlar?
av Rådlös
Njaaa… Det finns kanske sådana möjligheter också (?) men det är nog förbehållet en Volvoverkstad. Det vanliga är att det står ungefär: "Fel XYZ bla bla bla. Ej aktivt."
Felet har alltså "lagat sig själv" av egen kraft. Skulle ett fel vara kvar så står det naturligtvis det också.
av dannesk
Precis som Rådlös säger är jag rätt säker på att det endast är auktoriserad Volvoverkstad som kan göra det eller få ut just den datan ur bilen.

Vet att min ÅF läste ut diagnostiken på min gamla automatlåda och skickade infon till Volvo centralt. De analyserade informationen och såg att en ventil i lådan var felande så jag fick lådan utbytt på garantin.

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]