Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonny
hej jag har ett jätte problem nyckeln till tändningen går bara till första läget sen tar det tvärstopp?? går ej att vrida runt till läge 2 och 3 någon som vet jag får inte igång bilen...
det är inte rattlåset som tjärvar.. det får jag upp utan själva tändlåset
det vill liksom inte längre än så.. det kan ju va så att låset är helt slut och utnött men tror ja inte.... nån som har några bra förslag på vad det kan vara?? :(
Användarvisningsbild
av CarMan
jonny skrev:hej jag har ett jätte problem nyckeln till tändningen går bara till första läget sen tar det tvärstopp?? går ej att vrida runt till läge 2 och 3 någon som vet jag får inte igång bilen...
det är inte rattlåset som tjärvar.. det får jag upp utan själva tändlåset
det vill liksom inte längre än så.. det kan ju va så att låset är helt slut och utnött men tror ja inte.... nån som har några bra förslag på vad det kan vara?? :(
har du automat låda?
av jonny
japp det har jag.. men jag även ruckat där också
Användarvisningsbild
av CarMan
jonny skrev:japp det har jag.. men jag även ruckat där också
käner inte igen det du beskriver, men automaten har en wirw mellan växelföraren & tännlåset, denna vire ser till att du inte kan vrida tillbaka tännlåset helt om du inte lagt i P-laget. det kanske är nått fel med denna wire???
Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]

Okej, men du har inte provat att byta katalysator?[…]

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]