Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

har en värmare sitter monterad och klar i blocket men behöver nu en Defa-kabelsats.

Intagssladd (mellan fronten och värmaren) 500kr
Grenledningssats (för att få in ett uttag i kupén för motorvärmare) 895kr
Anslutningssladd (till eluttaget) 350kr.

Dessa priser på mekonomen och micro. 1745kr för att få lite värme i bilen när jag redan har värmaren monterad? nä då blir det allt till att klämma kupévärmarsladden i dörren och slita lite extra på motorn i vinter.
Speciellt som jag inte ens har eluttag på parkeringen hemma utan bara tänkt nyttja det på jobbet.

Är det bara jag som tycker att detta är snuskigt dyrt för lite kabel? Jag funderar på om jag ska ge mig på att pula ihop en själv, det svåra blir värmeresistensen(vilket också är den enda anledningen till att jag kan förstå ett lite högre pris, men inte så här högt).
Skapad monopolmarknad kallas det:(

Så nu har jag gnällt av mig. Godnatt ;)
mvh
Anders

/Anders
Användarvisningsbild
av vetten
Men Snälla Brainded :shock: HÖRT talas om skroten nån gång :roll: kan ju inte va så svårt att hitta kablar och kopplingar där eller hur :?: sen är det klart att du får krypa och dona lite själv men va då :wink: du förlorar ju inte på det :lol:
Användarvisningsbild
av Loner
Kablage är och komme rnog alltid att vara en inkomstkälla för dem som säljer dem.

Men JA jag håller med dig om att det känns som rövarpriser och att defa/calix har skapat sig en slags monopol ställning.

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
Vetten: Jo jag är fullt medveten om att skroten säljer för 50kr delen och det finns funderingar på att nyttja det.

mvh
Anders
av Addict
Håller med fullständigt, det är totalt jävla ocker!
Som tur är har vi biltema!
Användarvisningsbild
av Brainy
Biltemas sladdar passar inte.
Redan slängt iväg 500pix där :oops:

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
Har visst inte skrivit att jag kom iväg till skroten till sist. 200kr landade det på. En viss skillnad 8)

/Anders

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]