Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders Classic
Ber om ursäkt att jag startade den.. Skämt åsido. Man får helt enkelt inte jämföra med Audi eller Bmw. Dom är nästan dubbelt så dyra. Jag tycker min Classic är bra till dem pengarna. I och för sig är 263000:- mycket pengar men skall du ha Audi eller Bmw blir det andra pengar.
Jag har inte märkt att det skulle vara dålig passform på instrumentbrädan. Däremot tycker jag motorljudet är anigen för högt i kupen. Sen är det deom små detaljerna som Volvo måste jobba upp kvaliteten på. Tex luckorna i bagageutrymmet känns lite plastiga. Frågan är om de hänger ihopa efter 10-15 år.
Användarvisningsbild
av Kenwood
Känner inte heller igen det som Sandberg skriver angående passform. Tycker att kvaliten är helt ok. Har kört c:a 700 mil nu och ligger på 0,99 milen i blandad körning med 2,5 T och automat. Min gamla V70, 2.4 T -02 med manuell låda var betydligt billigare i drift, drog i snitt 0,82 efter 12 000 mil.

http://www.jagrullar.se/forum/album_page.php?pic_id=697
Användarvisningsbild
av golfgti
Inget att klaga på passformen på inrednings konsoller. Därimot håller jag med om att RATTEN känns väldigt torr och lite billig i känslan. Vad ska man behandla den med för att den inte ska bli hal som en ål?
Mike
av sandberg
Okej. Nu kan vi bekräfta måndagsexemplaret. Lyssna på följande...

Idag bärgades min bil.
45 timmar och 14 mil efter leverans så blev vi stående på motorvägen. Efter en kick-down så växlade lådan aldrig upp, bilen "dog", började hoppa och sedan varnade halva bilen att det var nedsatt bromsförmåga. Ringde Volvo Assistans, fick bärgning och låna en S40 så länge eftersom volvofirman hade öppet. Hyrbil gör vi upp på måndag.

Pinsamt för Volvo. Extremt pinsamt.......
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det låter som ett problem som fanns på vissa bilar för en del år sedan. Nämligen plastrester (från borrning) som fastnar "på vägen".
Användarvisningsbild
av Janne65
Inte heller jag har några passforms- eller andra problem. Har kört nästan 300 mil och snittförbrukningen är hittills 0,88 liter/mil. Intressant vad ni andra skriver om nybilslukten, jag tycker den försvann snabbt jämfört med tidigare bilar. Och nej, jag äter eller dricker inget i bilen. Åtminstone inte hittills...
Användarvisningsbild
av Janne65
Kom på en sak jag undrat över när det gäller larmet (Volvo original). När jag låser upp/larmar av så blinkar det två gånger. Men när jag låser/larmar på blinkar det ingenting. Har för mig att jag läst i instruktionsboken att man skall få ett "långt" blink när man låser. Den röda dioden på instrumentpanelen blinkar dock när larmet är aktiverat. Hur fungerar det för er andra "Classicar"?
Användarvisningsbild
av Jon
Kolla bakluckan och motorhuvuen då.

När blinket saknas är det en påminnelse att en kontakt inte sluter tätt. För de flesta brukar det hjälpa att drämma ihop motorhuven lite hårdare eller bakluckan.

Jag fick utan blink en gång, då låste jag upp och dubbelkollade... jo skuffen var inte helt stängd och ... voila... sen två blink.

Två blink ska det vara!
Användarvisningsbild
av lexus
Ska hämta vår bil imorgon kl 15.00. Nervöst!! Har aldrig köpt ny bil tidigare. Ska bli hur kul som helst.
Användarvisningsbild
av jiha
Här är en som e helnöjd, snart 2000 mil och inte en tillstymmelse till fel eller irriterande detaljer.
Drar ca: 0,85 landsväg och 1,1 blandad. (kör friskt på dom siffrorna!....
:twisted:

// Jiha
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder